מאכלים שיכולים לעזור בהפסקת עישון

185

עישון סיגריות נחשב לאחד ההרגלים המזיקים והממכרים ביותר. הניקוטין שקיים בסיגריה מקשה על המעשן להיגמל מהעישון, ומעשנים ותיקים יתקשו בכך עוד יותר בשל התלות שפיתח הגוף בניקוטין. לקושי זה מתווסף חשש נוסף – הדאגה שמא הגמילה מעישון תוביל לעלייה במשקל הגוף. אך למעשה, הפסקת עישון עשויה להיות הזדמנות מצוינת לחשוב מחדש על החיים שלנו ועל האופן שבו אנחנו מתייחסים לגוף שלנו. כך, דווקא מאכלים מסוימים עשויים לסייע לנו להיגמל מעישון ולאפשר לנו לאמץ דרך חיים בריאה וטובה הרבה יותר. על המאכלים שיכולים לעזור בהפסקת עישון ועל הבחירה באורח חיים בריא יותר – במאמר הבא.

עוברים לאורח חיים בריא

גמילה מעישון הוא מטרה חשובה בפני עצמה, אך יש אנשים שעבורם הפסקת העישון היא הצעד הראשון במהפכה בריאותית כוללת. מהרגע שבו המעשן כיבה את הסיגריה האחרונה שלו הגוף מתחיל לנקות את עצמו ולפנות את שאריות החומרים המזיקים שהצטברו בו. כך, כעבור כמה ימים הנשימה כבר קלה יותר, לחץ הדם יורד וזרימת הדם בגוף משתפרת. במצב זה הגוף מתחזק וכך יכול המעשן לשעבר לחזור לאותן פעילויות שהוא ויתר עליהן בשל העישון. הגמילה מעישון מאפשרת לאדם לחזור לעסוק בספורט, לחזק את הגוף עוד יותר וכמובן לבחור בתזונה המותאמת הרבה יותר לצרכים שלו. כדי שהתהליך הזה יתבצע בצורה הטובה ביותר, מומלץ בעת הצורך גם להיעזר באנשי מקצוע כגון רופאים ודיאטנים שיסייעו לבנות עבורכם את התפריט האידיאלי. זה גם הזמן להשלים בדיקות כלליות כגון בדיקות דם ובדיקות שתן כדי לעקוב אחר התאוששות הגוף ולבחון אם ישנם עניינים בריאותיים המחייבים את תשומת ליבכם.

בונים תפריט מאוזן

עבור כל אותם מעשנים המעוניינים סוף-סוף להיגמל מעישון וששואלים את עצמם איך להפסיק לעשן, חשוב להגיד – גמילה מעישון היא חלק מתהליך כולל. הסיכויים להצלחה עולים כאשר משלבים את הגמילה בליווי מקצועי וכאשר בונים תפריט מאוזן שיסייע לשמור על תזונה בריאה המותאמת לצרכים של האדם. מכיוון שתפריט זה אישי, אין בנמצא מוצר מזון אחד המהווה "תרופת פלא", אך ישנם שני סוגים עיקריים של מזונות שעשויים לעזור בהפסקת עישון:

 

ירקות חיים: מעשנים רבים מתקשים לוותר על הסיגריה לא רק בגלל הניקוטין, אלא גם מכיוון שהסיגריה עונה על צורך אחר שלהם – היא הופכת להיות חלק מטקס 
יום-יומי ומעסיקה את הפה. לכן, ניתן להחליף את הסיגריה בירקות טריים כגון גזר או סלרי. לירקות אלו ערך קלורי נמוך אך ערכים תזונתיים גבוהים, והם עשויים לסייע לאדם לדכא את החשק לעשן.

פירות טריים: העישון פוגע לא רק במערכת הנשימה ובמערכת כלי הדם של הגוף. העישון מרוקן את מאגרי האנרגיה של המעשן, ואת מאגרי הוויטמינים שלו. לכן, גמילה מעישון היא הזמן לחדש את הכוחות באמצעות ירקות טריים ועשירים בוויטמין C. תפוחים, תפוזים ובננות הם מקור אנרגיה נהדר והם גם יסייעו לגוף להחזיר לעצמו את כוחותיו.

כתבות נוספות