להוציא את הסוכר הרע מהתפריט ולרדת במשקל

הבנתם שאתם חייבים לרדת מהר במשקל ואם נהיה כנים, ניסיתם את כל הדיאטות שיש. אז איך עושים את זה? אנחנו חיים בעידן שבו אנחנו חשופים לדיאטות מכל הסוגים ומכל המינים: יש את אלו שמציעות לאכול בשעות מסוימות, אחרות מציעות תזונה של מאכל אחד, דיאטה של ספירת קלוריות ועוד…

ובכל יום ראשון אתם קמים בבוקר ומבטיחים לעצמכם שהפעם זה-זה. אתם תקפידו ותשמרו

ולא תתפתו יותר ואתם רוצים לרדת במשקל, אתם רוצים לאכול בריא, אבל בסוף, מוצאים את עצמכם מנשנשים בערב, מול הטלוויזיה והנה, עוד דיאטה נכשלה ובעיקר, אתם מרגישים שנכשלתם כלפי עצמכם. תחושה של תסכול, חוסר ביטחון ולפעמים גם חוסר אונים, אתם מחפשים את הדרך הנכונה לאכול בריא ולרדת במשקל, אך לא מוצאים.

לא מעט גישות להרזיה תומכות ברעיון של הוצאת כל סוגי הסוכר מהתפריט. התפיסה המוטעית היא שסוכר הוא המקור המרכזי להשמנה ולכן צריך להוציא אותו לחלוטין מהתפריט. זוהי תפיסה שגויה שכן הוא דווקא חיוני לנו: חיוני למוח, לגוף, לאנרגיה. כשלא אוכלים סוכר בכלל, הגוף לא מחזיק מעמד לאורך זמן, אנחנו נשבר מהר מאוד ואז, אם הוא יקבל מעט יהפוך אותו באופן אוטומטי לשומן, במקום לנצלו לאנרגיה.

הגיע הזמן להבין שיש סוכרים רעים ואותם להוציא מהתפריט. אלו שנמצאים בעוגות, חטיפים, פחמימות ריקות, אורז, אפילו בתפוח אדמה- המכיל עמילנים ריקים המתפרקים לסוכר. מדוע אנשים רבים מרגישים רעב אינסופי ויותר מזה, צורך בנשנוש? משום שהם ניזונים מאוכל שכל הזמן גורם להם לתחושת רעב.

איך לרדת במשקל?

במקום להכניס מזונות לא בריאים,  אנחנו יכולים וצריכים לאכול סוכר טוב, אשר נמצא בפירות, ירקות, בקטניות. במצב כזה לא נראה עלייה מהירה של האינסולין (כמו שקורה בגוף כשאוכלים שוקולד למשל), משום שבפרי או בירק, יש מרכיבים נוספים שמווסתים את העלייה. לכן: אם אין עליה מהירה של סוכר- אין נפילת סוכר- אין נפילת אנרגיה- אין צורך לנשנש כל הזמן!  אתם במצב של WIN-WIN גם ירדתם במשקל וגם הזנתם את הגוף במזון בריא שטוב לו ושהוא זקוק לו. קבלתם את הבריאות שלכם במתנה.

תחשבו רגע על הרגלי האכילה שלכם: כשאתם אוכלים מנת אורז, או פסטה עם רוטב, האם אתם מסתפקים במנה אחת? לרוב התשובה תהיה שלילית. אלו מסוג המזונות שלא מתעכלים לנו טוב ולכן אנחנו מרגישים צורך לקחת עוד תוספת, עוד מנה ולרוב לא נסתפק בארוחה גדולה, מלאת פחמימות וסוכרים, אנחנו צריכים את המתוק שאחרי.

כך נוצר מצב ש:

גם אכלתם הרבה ולא בריא,

גם רמות האינסולין יורדות במהירות (ואז שוב עולה הצורך בנשנוש מתוק)

ובהתאם- תחושו בנפילת אנרגיה, עייפות, אין לכם כוח לעבוד, להמשיך את היום.

מעגל אינסופי!

אבל האם כשאכלתם תפוז או מנת סלט- בחרתם בעוד תוספת? הרגשתם צורך לאכול עוד?. סביר גם שאם הייתם בוחרים לאכול בארוחת הצהרים, דג סלומון עם סלט ירקות לא הייתם חשים עייפות משום שזה מסוג האוכל שקל לעיכול. קצת כמו דומינו: הוצאתם את הסוכר הרע- אתם שבעים מהר יותר ואז יש פחות נפילות אנרגיה ופחות צורך לנשנש וכך, באופן טבעי אתם יורדים במשקל וגם אוכלים מזון שהוא בריא עבורכם.

הכירו את המזונות שכדאי לכם לאכול:

עלים ירוקים, נבטים, חלבונים מהחי: עוף, דגים, ביצים, טונה ובשר. חלבונים מהצומח כדוגמת: חומוס, סויה, קטניות, כל מה שגדל בתרמיל- אפונה, שעועית. בעדשים יש עמילנים טובים. הם אומנם מתפרקים לסוכר אבל לא נחשבים כעמילנים ריקים כמו תפוח אדמה או אורז. אפשר לאכול גם: ארטישוק ירושלמי, סלק, דלורית, קינואה, כוסמת נחשבת אף היא לעמילן עם הרבה חלבון אשר טוב לגוף מאוד.

אחד הטיפים הטובים לירידה במשקל הוא לאכול סוכרים טובים ולהבין שסוכר רע מוביל לרצות עוד סוכר רע. הוא לא משביע, לא מזין, המוח לא מסמן לנו שהוא שבע ורק רוצה ממנו עוד ועוד.  אנחנו אוכלים כמות גדולה מהרגיל ועדין לא מרגישים שבעים, מוצאים את עצמנו כל שעתיים מול המקרר, מול מגירת החטיפים, חושבים על אוכל בלי הפסקה והטעות הכי גדולה היא שאנחנו מאשימים את עצמנו, על הקושי לעמוד בפיתוי במקום להאשים את ההרגלים השגויים שחונכו עליהם, אלו שאנחנו מקבלים כמובן מאליו. למשל, לאכול 2 עוגיות לצד הקפה של הבוקר, או לחפש קובית שוקולד מיד אחרי ארוחת הצהריים. במצב הזה אנחנו אוכלים לא מתוך רעב אלא מתוך הרגשה שאנחנו "חייבים". אתם לא אשמים, כוחו של הרגל.

יש לנו בשורה עבורכם- אתם לא חייבים להרגיש רעבים כ"כ הרבה. אל תכעסו על עצמכם, אל תרגישו רע וכן, תבינו שיש לכם את היכולת לשנות, ההרגלים הללו הם לא גזירה משמים.

כמה יורדים?

הממוצע הוא קילו וחצי לחודש. כולנו רוצים לרדת מהר מאוד במשקל. ככל שיש עודף משקל,  יורדים מהר יותר משום שהשינוי קיצוני לגוף. אם מישהו או מישהי, רגילים לאכול המון סוכר, להכניס לגוף המון קלוריות, לא להתעמל. אז, במהלך תהליך ההרזיה הם שורפים הרבה שומנים. לעומת זאת מישהו או מישהי עם מעט עודפים, תהליך הירידה יהיה איטי יותר משום שהגוף מלכתחילה יודע להיות יעיל ולאזן את הגוף.

איך לרדת מהר במשקל? השיטה ייחודית שפתחנו באלן קאר היא להבין שאתם שולטים באוכל ושהסוכר לא יכול לנהל את חייכם. אלן קאר למעשה יצרה את השינוי והתפיסה- ההבדל שיש סוכר טוב, כזה שאפשר לאכול ממנו ללא הגבלה, הוא מזין את הגוף, לא יוצר תלות או התמכרות וזה הטיפ הכי טוב לירידה במשקל!

המטרה שלנו היא לעזור לכם לרדת במשקל ובעיקר לשנות הרגלים. תבינו את ההבדל בין הסוכרים, תלמדו אילו מזונות נכונים וטובים לכם, תבינו את השקפת העולם והשינוי לטווח ארוך, לא עוד דיאטת הרזיה. מפסיקים להשתמש במונחים כמו: מותר ואסור ומתחילים להבין מה טוב לגוף שלנו, מה הוא סוכר טוב ולמה סוכר רע ממכר. תכירו לעומק את ההבדלים המהותיים ביניהם. תקבלו מאתנו המון ידע, תפריטים, רשימת מזונות מומלצים, תמיכה, ליווי, חיזוק של קהילת הבוגרים ובעיקר תלמדו  לשנות את השקפת העולם ולא עוד דיאטה לאוסף. מהיום אתם לומדים לאכול נכון.

כתבות נוספות