מה קורה אחרי הפסקת עישון אם מעשנים רק סיגריה אחת?

מה קורה אחרי הפסקת עישון אם מעשנים רק סיגריה אחת

עישון סיגריה אחת אינו מוחק את כל הזמן ללא עשן שצברתם. אך עבור אנשים מסוימים להתחיל שוב מאפס לאחר מעידה קלה זו משימה כל כך מאתגרת עד שהם עשויים לחזור לעשן באופן מלא ולוותר על ההישג הגדול שלהם.

איך תבחרו להתקדם לאחר מעידה קלה בתהליך הגמילה מעישון זה תלוי בכם. עשו מה שמרגיש לכם בנוח אך הקפידו לקחת לעצמכם מעט זמן כדי לנתח ולתקן את הליקוי בחשיבה שגרם לכם להרים את הסיגריה ולעשן אותה מלכתחילה.

לעשן רק כמה שכטות: הסכנה האמיתית

מבחינה פיזית הכנסתם ניקוטין לתוך הגוף. מעשנים מכורים לניקוטין. הם לא יותר חזקים ממנו. זה בדוק שלאחר הפסקת עישון לבד תמיד קיים סיכון שתחזרו לעשן מהר יותר מאשר אתם עשויים לחשוב. הדרך הבטוחה ביותר לשמור על המכור הפנימי בשליטה ולהמשיך עם הגמילה היא לא להכניס ניקוטין לגוף. בכלל.

מבחינה פסיכולוגית אותה סיגריה אחת שינתה דפוסי חשיבה שצריכים לבוא על תיקונם. מטבע הדברים סיגריות לא מדליקות את עצמן וקופצות לתוך הפה, כמעט תמיד הנטייה המחודשת לעישון מתחילה הרבה לפני האירוע בפועל. יש להבין מה היה הגורם שהפעיל אתכם ואז לחשוב על תכנית מסודרת כדי להימנע מכך בעתיד.

הגמילה מניקוטין מגיעה בהדרגה. יהיו טריגרים שיביאו אתם דחפים חזקים לאורך תהליך הגמילה מעישון. אבל זה לא תמיד יהיה ככה. בכל פעם שאתם מתמודדים עם אחד הדחפים הללו המוח שלכם מתנתק ושובר את הקשר לעישון לאט לאט.

עם הזמן הטריגרים יפחתו עד שהם יהפכו לנדירים עד שהם יפסיקו להתקיים באופן מוחלט. לעת עתה, הכינו לעצמכם תכנית הפסקת עישון לבד שתעזור לכם להתגבר על אותם טריגרים שגורמים לכם לרצות להדליק סיגריה. כך תוכלו לעבור אותם מבלי להדליק אחת.

הפסקתם לעשן? זכרו למה!

נסו לצלול בחזרה לתוך הסיבות שבגללן הפסקתם לעשן. חישבו על ההרגשה שלכם ביום שהחלטתם להפסיק.

  • האם נמאס לכם מעישון?
  • האם פחדתם לחלות במחלות הקשורות לעישון?
  • האם שנאתם את העובדה שאינכם יכולים להפסיק לעשן?
  • האם היה לכם שיעול כרוני או קוצר נשימה?
  • האם התביישתם בהרגלי העישון שלכם?
  • האם ביליתם הרבה זמן בקרב אנשים שביקשו מכם להפסיק לעשן אחת ולתמיד?

כל הסיבות שהיו רלוונטיות ביום שהפסקתם לעשן עדיין רלוונטיות גם כיום. זה קל מאוד להמעיט בחשיבות של גמילה מעישון כשהתוצאות באות לידי ביטוי מתחת לקו החגורה שלכם. אולי השיעול הכרוני נעלם ואתם משכנעים את עצמכם שהפסקת עישון לבד אינה כל כך מורכבת: תוכלו בהחלט לעשן ליום אחד ולחזור לגמילה בקלות.

אל תאמינו למחשבות האלו! הן מטעות. ההתמכרות לניקוטין אינה עוברת בקלות וברגע שתדליקו את הסיגריה תזכרו במהרה עד כמה זה נכון.

בדקו את רשימת הסיבות שלכם, או הכינו אחת אם אין לכם, קראו את כל שאתם יכולים למצוא על השפעות נזקי העישון, גם אם קראתם הכל לפני כן. ריענון יעזור לכם להיזכר בסיבות שהפסקתם לעשן ויאפשר לכם לחזור לדרך המלך.

זכרו: סיגריה אחת תוביל אתכם למדרון חלקלק

אם הייתה לכם מעידה קלה חשוב שתעשו הכל כדי שידכם תהיה על העליונה. זה אולי לא יהיה קל אבל המאמץ משתלם.

היו סבלניים ותנו לעצמכם את הזמן להירפא, הן פיזית והן רגשית. יגיע היום שבו העישון יהפוך לזיכרון רחוק, כשזה יקרה, אתם תהיו אסירי תודה על כך שהתמדתם עם התכנית לגמילה מעישון, באש ובמים.

כתבות נוספות