להיגמל מסוכר ופחמימות ללא תופעות לוואי

מכירים את המשפטים

"אחרי החגים"

"ביום ראשון אני אתחיל"

"רק עוד קובייה  אחת ודי!"

כולנו מכירים את ההבטחות האישיות האלו, כלפי עצמנו ולפעמים מול הסביבה שעוד רגע ונתחיל דיאטה, רק עוד מאמץ אחד ודי, והנה הפסקנו לחלוטין עם הפחמימות והעוגות, שוקולד אחרון ומפסיקים. אנחנו מבטיחים לעצמנו שוב ושוב מתוך ידיעה כי סוכר (מהסוג הרע) לא בריא לנו ובכל זאת, קשה לנו להפסיק.

הסיבה אגב, ידועה. זה לא באשמתכם – סוכר הוא ממכר, הוא מייצר בגוף שלנו תחושה שגורמת לנו לרצות ממנו עוד ועוד. הוא משחרר בגוף שלנו חומרים כמו דופמין, שגורמים לתחושה נעימה ולכן כשהסוכר עולה במהירות, את אותה עלייה מהירה תלווה ירידה חדה של רמות הסוכר בדם שתגרום לתחושת נפילה.לחוסר אנרגיה בגוף, מה שגורם לדיסוננס אינסופי בין הרצון להפסיק משום אנחנו מודעים (הרבה או מעט) להשלכות, לבין האתגרים.

כך נוצר מעין מעגל: מאחר ואנחנו מודעים ומשום שכל פעם מחדש אנחנו מבטיחים לעצמנו שהגיע הזמן להיגמל, יש בתוכנו גם חשש פנימי שניכשל, שלא נצליח. אנחנו חוששים מתופעות הלוואי, איך הגוף שלנו יתמודד עם השינוי.

האם יש תסמינים לגמילה מסוכר ופחמימות בפרט?

כמה זמן תיקח הגמילה?

ומה עובר על הגוף שלנו?

אבל לפני שאנחנו צוללים, חשוב להתחיל מהתחלה. מה הן השפעות הסוכר על הגוף.

מה האתגרים ולמה על פניו, תהליך הגמילה יכול להיות אתגר

כשאנחנו אוכלים סוכר, בין אם הוא צריכה ישירה כמו לאכול שוקולד או אכילה של פחמימה כמו בגט, אורז, תפוח אדמה, משתחרר הורמון בגוף בשם דופמין, הוא יוצר כמו תחושה של ריחוף, גורם לנו להרגיש טוב עם עצמנו. סוג של התמכרות. הרי אם היה לנו טעים והרגשנו טוב, ברור שנרצה עוד ועוד.  אבל מה שאנחנו לא מספיק מודעים אליו, הוא ש"הטוב" הזה הוא כמובן מזויף. משום שמיד אחרי שרמות הסוכר בדם עולות, הן יורדות במהירות ואז מגיעה ה"דאון" שגורם לנו לרצות עוד. סוג של התמכרות, אנחנו נאכל מבלי לחוות תחושת שובע . ככה סוכר משפיע על הגוף שלנו:משחרר דופמין ולכן הוא יוצר התמכרות.

אבל לא רק- הוא מספק אנרגיה קצרה בזמן קצר ממש. כמה מאיתנו למשל לא ממהרים להכניס משהו מתוק לגוף כשאנחנו חשים בעייפות כרונית או כשאנחנו רעבים מאוד (אחרי שלא הקשבנו לגוף שלנו ואכלנו בזמן) מכינים מהר פסטה עשירה בהמון המון רוטב, פיתה עמוסה ודחוסה, מחפשים מאכל שמעורר אותנו.

אם סוכר גורם לריגוש מדוע להפסיק?

כשאנחנו אוכלים כמות מוגברת של סוכר ופחמימות בפרט, אנחנו יכולים לגרום  לנזקים בגוף שלנו: מחלות כרוניות סכרת סוג 2, לחץ דם גבוה וגם השמנה כמובן.  צריך לזכור כי התמכרות לסוכרים ופחמימות בפרט- היא זו שמשפיעה על הבריאות שלנו: עלייה ברמת השומנים, לחץ דם גבוה, קושי ופגיעה היכולת להתרכז בעבודה ובלימודים, הזדקנות של העור, שינויים הורמונליים וכאמור, מייצרת לנו מעגל חוזר וחוסר שליטה באכילה- מה שמוביל גם לתחושת אשמה, חרטה וכישלון כי אנחנו לא מצליחים לשלוט בכמויות שאנחנו אוכלים וחושבים שזה בגלל אופי חלש או חוסר כוח רצון.

תסמיני גמילה מסוכר

רבים מאיתנו, הנגמלים יכולים לחוות מגוון תסמינים אפשריים: עייפות, קושי להתרכז, כאבי שרירים, תחושה של חוסר שקט, לעיתים קושי להירדם בלילה, מיגרנות או כאבי ראש טורדניים וברמה הנפשית- לחץ, סטרס. זהו תהליך גמילה לכל דבר, כזה דומה לגמילה מעישון.

אילו עוד תסמינים יכולים להופיע והאם באמת אפשר לנקות את הגוף מסוכרים ומה יכול לעבור על הגוף שלנו במהלך הגמילה?

בתהליך הגמילה מצב הרוח יכול להשתנות- הרי כמו שאמרנו סוכר עוזר לשחרר דופמין ולכן פעמים רבות אנו עלולים לחוש במצב רוח ירוד, לעיתים חרדה. מצב שיכול לגרום לאכילה רגשית. לעשות את ההפך ממה שרצינו.

בנוסף, עלולים להופיע רגשות אשם, על כל הוויתורים. מחשבות כמו "למה אני צריכ/ה את זה" לאלו שנגמלים יש חשש של עליה במשקל שכן ללא פחמימות יש רצון לאכול דברים אחרים ואולי להעלות את הכמות.

בהתחלה, תהיו גאים בעצמכם, עשיתם צעד משמעותי וראשוני מאוד חשוב. הבנתם שאתם רוצים להיות בריאים יותר, כמו כל התחלה. אבל גמילה , כשהיא לא נעשית בצורה מבוקרת יכולה להכיל בתוכה אתגרים רגשיים, חוסר ריכוז, לעיתים דיכאון, מחשבות אינסופיות, הרצון למתוק, גמילה הנעשית בצורה לא מבוקרת יכולה להכיל השלכות רבות שאין שליטה עליהם ואז, במהירות שבה נגמלתם- ככה תחזרו לאכול סוכרים ופחמימות.

גמילה מסוכר כמה זמן לוקח? כחודש, עד שהגוף מתרגל מחדש. יחד עם זאת, חשוב להדגיש הוא שהתסמינים לא מופיעים אצל כל אחד ואחת ולא בכל תהליך של גמילה מסוכרים.

ניקוי הגוף מסוכר ופחמימות לא חייבת להיות גזירת גורל רעה

הרעיון הוא להבין בדיוק מה עובר על הגוף שלכם, להקשיב. כשאתם קשובים  לגוף שלכם ולומדים לאזן, לאכול נכון, לומדים להקשיב מה הוא זקוק באמת, לומדים לשלוט באוכל במקום שהוא ישלוט בכם, הגוף מסתגל מחדש. התופעות הללו זמניות ולא תחוו לאורך זמן גמילה מסוכר תופעות לוואי.

הגוף שלכם הוא חכם, הוא מסתדר מעולה מבלי לאכול חטיפים, בורקסים, מאפים או כל סוג של פחמימה וכדי להעניק לו את מה שהוא צריך, מבלי לחוות תסמיני גמילה ולהיגמל מסוכר ופחמימות ללא תופעות לוואי אנחנו רוצים להציע לכם משהו אחר:

שיטה שבה אתם שולטים באוכל ולא הוא בכם
שיטה שבהם לא תחוו תופעות גמילה
שיטה שתאפשר לכם לעשות שינוי, להעניק לגוף את מה שהוא צריך
שיטה שתלמד אתכם את כל היסודות ותאפשר לכם לא רק להיגמל מסוכר ופחמימות אלא לרדת במשקל, בצורה מאוזנת וללמוד איך לאכול נכון!.
לא עוד דיאטה לאוסף ובוודאי לא עוד תהליך גמילה סטנדרטי.  סדנת גמילה מסוכרים של אלן קאר, היא שיטה ייחודית שבה תלמדו להבדיל בין סוכר רע ( קמחים, מאפים, עוגות ועוד)  לבין סוכר טוב המצוי בפירות וירקות.

תקבלו מאיתנו כלים לאכול מסודר, בריא. תהליך הדרגתי והכי חשוב מאוזן.

איך נגמלים מסוכרים ופחמימות עם אלן קאר? סדנה – הטעמה – ליווי

אנחנו מזמינים אתכם לסדנה של כ- 6 שעות ובה נלמד אתכם הכל: כיצד עובדים המנגנונים בגוף, מה מניע אותנו, מדוע אנחנו מתמכרים, איך לשנות תפיסות על אוכל וסוכרים בפרט, על השפעות פסיכולוגיות, רגשיות. נצלול עמוק לתוך מושגים של זהות עצמית, תחושת שובע, מנגנונים המשפיעים על המחשבות שלנו ועוד. תלמדו מה הגוף שלכם זקוק באמת, אילו מאכלים טובים לו.

לאחר מכן יחכו לכם שיעורים דיגיטליים שיעזרו לכם להטמיע את השינויים: שיעורי תזונה, שיעורי כושר, ושיעור מוטיבציה וכלים לשבירת הרגלים ודפוסים אוטומטיים כמו התמודדות עם תפריט סוף שבוע ובחגים, איך לשמור על עצמכם כדי שלא תמעדו, מתכונים מיוחדים מתאימים לכולם ועוד.

וכמובן, קבוצת תמיכה הן ע"י בוגרי התוכנית שהיו שם והיום במקום שבו הסוכר לא שולט בהם, תזונאית, מנחי הסדנאות, כדי לתמוך ולכוון ולאפשר לכם להטמיע בצורה המיטבית ביותר את כל מה שלמדתם בסדנה ובקורסים המקוונים, היישר לשגרה היומיומית.

תמיד תזכרו – לא חייבים לחוות תסמיני גמילה!

לא חייבים להיות עייפים או להתמודד עם כאבי ראש, פחדים, לא צריך  להימנע ולחוש תחושת ויתור,לא צריך להיות עם סטופר ולחוות לראות מה קורה לגוף שלנו בזמן הגמילה ולספור עד שזה יעבור. כשאתם עוברים סדנה, תהליך בריא, מדוייק, חכם, אתם משנים השקפות עולם, אתם מסתכלים על האוכל שלכם בצורה אחרת ואז גם הגמילה היא טבעית ולא מורגשת ונחוות כגמילה אלא שינוי אורח חיים בריא.

כתבות נוספות