אתגר – יום בשבוע ללא עישון

38
יום ללא עישון

עישון סיגריות הוא אחד ההרגלים הממכרים ביותר. הניקוטין שבסיגריות גורם למעשן לצרוך עוד ועוד מהחומרים הרעילים, וכך העישון הופך להיות חלק שגרתי מחייו של האדם. השחרור מהרגל זה עלול להיות לא פשוט, אלא שבמקרים רבים, התלות הזאת בסיגריות היא למעשה פסיכולוגית בלבד. כאשר מתחילים לשבור את התלות, מתברר למעשן שהגמילה הרבה יותר קלה ממה שחשב. כך, מה שמתחיל כאתגר של "יום בשבוע ללא עישון" עשוי להיות הצעד הראשון בדרך לגמילה מסיגריות. היום הנקי מאפשר לאדם להבין כי הוא יכול להתנהל ללא קושי רב גם ללא סיגריות; ואם הוא עשה זאת יום שלם, סביר כי יצליח להיגמל מהעישון לצמיתות ולהתחיל בדרך חדשה ובריאה יותר. אך איך עושים את הצעד הראשון הזה? קראו במאמר הבא.

מחליטים ומיישמים

השלב הראשון, שלב ההחלטה, נחשב לקשה ביותר בתהליך הגמילה מסיגריות. אומנם כולנו מודעים היום לנזקים החמורים הכרוכים בעישון, אך כמו במצבים אחרים בחיים, גם כאן אנחנו מעדיפים לעיתים להתעלם מהסכנות ולהעמיד פנים ש"לנו זה לא יקרה". לכן, בתור התחלה עלינו להבין כי אנו לא חסינים בפני פגעי העישון ועלינו לקבל החלטה מודעת לקחת אחריות על המצב הבריאותי שלנו ועל המשך חיינו. זה כמובן שלב לא פשוט; המעשן נדרש בדרך כלל לבצע שינויים בהרגלי יום-יום בסיסיים, ללמוד ליהנות מהקפה גם ללא הסיגריה, לצאת להפסקת רענון בעבודה ללא קשר לעישון, ולסגל לעצמו דרכים חדשות של הירגעות. במובן זה, בחירה של יום בשבוע ללא עישון תסייע למעשן להשלים את הגמילה באופן הדרגתי והיא עשויה להקל עליו את יישום ההחלטה על הפסקה העישון.

יום נקי בשבוע

אם כבר החלטתם על יום נקי בשבוע כצעד ראשוני במטרה להיגמל מסיגריות לתמיד, אתם בדרך הנכונה. אבל איך עושים את זה? איך ניתן להגדיל את סיכויי ההצלחה של תהליך הפסקת עישון?

הנה כמה טיפים:

  • מחליטים על יום קבוע – בחירה ביום קבוע תאפשר לכם לסגל לעצמכם שגרה חדשה, שעם הזמן תחליף את הרגל העישון המזיק. ככה אתם תוכלו להכין את עצמכם לקראת היום ללא עישון, ובהמשך רצוי להוסיף עוד יום ועוד יום, עד שתגלו כי הנה כבר עבר שבוע שלם ללא סיגריה. אז תדעו כי החלק הקשה של הגמילה מאחוריכם.
  • בוחרים ביום רגוע – בתור התחלה, רצוי לבחור ביום הנחשב ל"רגוע". כדאי להימנע מימים "לחוצים" הדורשים מכם כוחות רבים, שכן אז ייתכן כי תרגישו בחיסרון הסיגריה, לפחות בהתחלה.
  • מתכננים פעילויות מהנות לאותו היום – יום ללא עישון צריך להיות יום שמח. אחרי הכול – אתם מתחילים חיים חדשים. תכננו לפחות דבר אחד כיפי לאותו היום, כך שיהיה לכם למה לצפות.
  • משתפים חברים ובני משפחה – כדי לוודא שתקיימו את מה שהבטחתם לעצמכם, נסו לגייס את עזרת בני המשפחה והחברים. בקשו שיעודדו אתכם ברגעים הקשים ושיוודאו כי תהיו חזקים ונחושים בהחלטתכם.

לא חייבים לבד

סדנאות גמילה מעישון – הפסקת עישון היא קודם כל החלטה אישית, אך אין סיבה לעבור את התהליך לבד. כיום, כדי להיגמל מסיגריות לתמיד, ניתן להשתתף בסדנאות גמילה מעישון שיאפשרו לכם לקבל תמיכה מאנשים אחרים העוברים את אותו התהליך. בסדנא לגמילה מעישון תוכלו להחליף חוויות, לשמוע טיפים מועילים וללמוד דרכי התמודדות שיסייעו לכם להשלים את תהליך הגמילה מעישון בהצלחה. אם אתם באמת רוצים להפסיק לעשן, בחלק גדול מן המקרים תגלו כי בסופה של הסדנא היומית אתם כבר אינכם תלויים בסיגריה וחופשיים להתחיל חיים חדשים ובריאים יותר.

כתבות נוספות