איך התעמלות עוזרת להפסקת עישון?

553

יש מעט דברים מאתגרים יותר מהפסקת עישון. מעבר לכך שניקוטין הוא בין הסמים הממכרים ביותר הקיימים, הרי שישנה גם ההתמכרות הפסיכולוגית: בדרך כלל עישון סיגריות מתקשר לנו לאירועים חברתיים, לכוסית משקה חריף, לקפה של הבוקר, לשיחה עם חבר קרוב ולעוד כהנה וכהנה סיטואציות ופעילויות יומיומיות שלפעמים נדמה שלא יהיו מהנות יותר בלי סיגריה. לפי מחקרים רבים שנערכו בנושא, כ-70% מציבור המעשנים מעוניינים להפסיק לעשן. למרבה הצער, בדרך כלל הפסקת עישון לצמיתות דורשת מספר ניסיונות ומאמצים רבים. ישנן כמובן טכניקות רבות המסייעות להיגמל מההרגל המזיק, אך ללא קשר לשיטה שבה תבחר להיגמל ולהתנקות, קח בחשבון כי פעילות גופנית יכולה לסייע לך רבות בדרכך. אז איך להפסיק לעשן בקלות? ובכן, במקרים רבים הכול מתחיל ונגמר בהתעמלות.

היתרונות של פעילות גופנית כשמפסיקים לעשן

היופי של פעילות גופנית מתבטא בכך שהיא מסייעת לך הן עם ההיבטים הנפשיים והן עם ההיבטים הפיזיים של ההתמכרות לניקוטין. כך לדוגמה הפעילות הגופנית מגבילה את העלייה במשקל ובנוסף היא תורמת להפחתה בדחף לעשן (בדגש על פעילות אירובית). כמו כן פעילות גופנית מסייעת לבקרה על התיאבון, תורמת להפחתת העוצמה של תסמיני הגמילה מעישון, משפרת את מצב הרוח ומסייעת להתמודדות עם המתח הנפשי הנלווה להפסקת העישון.

אז איך מתחילים? הנה כמה טיפים להגברת המוטיבציה:

  • פנה לפעילות הגופנית זמן מיוחד בלו"ז היומי, כאילו שמדובר היה בפגישה עסקית.
  • נסה להתכוונן ל-30 דקות בלבד של פעילות בעצימות בינונית במשך רוב ימי השבוע.
  • מקם את הפעילות הגופנית גבוה יחסית בסדר העדיפויות שלך. אם אתה לא מצליח למצוא חצי שעה פנויה, לך על מקטעים של עשר דקות בכל פעם ופזר אותם על פני היום.
  • בחר בפעילות שאתה מסוגל לבצע ללא חשש או קושי רב במיוחד. התחל לאט והתקדם בהדרגתיות תוך הגברת העצימות או הגברת הקצב.

הצעות להתעמלות

אתה לא חייב לאתגר את עצמך עם פעילות כמו קיקבוקסינג או ריצת חצי מרתון. זה בסדר גמור ואפילו עדיף להתחיל בקטן:

  • הליכה היא צורת ההתעמלות הפשוטה והנגישה ביותר. צא להליכה בהפסקת הצהריים או אחרי ארוחת הערב ונסה למצוא לעצמך שותף, תוך מתן עדיפות כמובן לכזה שאינו מעשן.
  • נסה לחשוב גם על פעילויות אחרות שתוכל להפיק מהן הנאה כמו רכיבה על אופניים, שחייה ריקוד, יוגה ועוד.
  • עבודות הבית ועבודות גינון יכולות להיחשב כפעילות גופנית לכל דבר ועניין. כמו כן רוב הסיכויים שכבר שנים אתה מבטיח לעצמך שתעשה סדר רציני במחסן/חדר העבודה/משרד/בוידעם ויכול להיות שהגיעה השעה לעמוד במילה שלך.

התמדה היא מילת המפתח

מעשנים לרוב סובלים מקוצר נשימה בזמן שהם עוסקים בפעילות גופנית. החדשות הטובות הן שלאחר הגמילה, רוב הסיכויים שתשים לב לכך שהמאמץ הופך לקל יותר ואפשרי יותר. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהריאות שלך מתפקדות טוב יותר כשאתה לא מעשן. יש אנשים שמתמכרים לפעילות גופנית, בעוד שאחרים מתקשים מאוד לדבוק בתכנית קבועה לאורך זמן, כיוון שהם משתעממים מהר יחסית. אם אתה נוטה להשתעמם במהירות, נמליץ לך להכניס שינויים תכופים בתכנית האימונים או באופי הפעילות. התנסה בסוג חדש של ספורט אחת לתקופה מסוימת והירשם לשיעורים קבוצתיים במכון הכושר הקרוב לביתך, על מנת שתוכל להכיר ענפים שטרם התנסית בהם בעבר. כמו כן לא אחת הצבת יעד מאתגר היא הפתרון המושלם לבעיית השעמום. היעד יכול להיות לצורך העניין ריצת מרתון, שחייה של 50 בריכות ברצף או כל יעד אחר שעולה על דעתך.

כתבות נוספות

Service Category: 

גמילה מעישון