ויטמינים שעוזרים בהפסקת עישון

אילו ויטמינים כדאי לקחת להפסקת עישון

נזקי העישון ידועים וברורים לכולנו, רוב האנשים זקוקים למסגרת תומכת גם מבחינה נפשית ורגשית וגם מבחינה גופנית, ובדיוק לצורך כך נועדו סדנאות לגמילה.

לאחרונה עולה שאלה האם ישנם ויטמינים או תוספי מזון שיכולים לסייע להפסיק לעשן – ועל כך בכתבה הבאה.

 

אילו ויטמינים כדאי לקחת?

חשוב לנו להדגיש כבר בהתחלה, שאין עדיין עדויות מוצקות לכך שוויטמינים שונים מקדמים גמילה מעישון בצורה משמעותית, אלא יש בעיקר השערות ומידע בסיסי מאוד.

סדנאות לעיתים בשילוב של טיפול תרופתי, הם עדיין הדרך היעילה ביותר כדי להפסיק וכדי לבנות הרגלים בריאים לאורך זמן.

חלק מאותם הרגלים בריאים הוא גם לדאוג לתזונה נכונה ומאוזנת, ולוודא כי הגוף מקבל את כל הוויטמינים והמינרלים להם הוא זקוק.

לפני שתחליטו ליטול תוספי תזונה על דעת עצמכם, חשוב להתייעץ עם רופא המשפחה כדי לבדוק האם יש חוסרים ספציפיים או האם יש התנגשות עם תרופה או מצב רפואי ספציפי.

 

בניית תזונה מאוזנת ותומכת

כמעט כל מי שניסה להפסיק לעשן שם לב לשינויים בתחושת הרעב, וזה משהו שאנחנו רואים תמיד במהלך סדנאות גמילה. פעמים רבות העישון עצמו משמש בתור אמצעי להשקיט את הרעב, והרבה אנשים מבלבלים בין רעב אמיתי וצורך במזון לבין הצורך בניקוטין ולהיפך.

אי אפשר להתעלם מכך שהפסקת העישון גורמת לגוף לעבור תהליכים משמעותיים ולכן חשוב לתמוך בגוף ולספק לו את מה שהוא צריך, אחד מגורמי התמיכה בתהליך הוא תזונה מאוזנת ומגוונת שכוללת מים ומגוון של פירות וירקות, שמספקים לגוף אנרגיה ומשאבים, לצד ויטמינים ומינרלים.

אנחנו יודעים שזה קשה לשמור על תזונה מאוזנת, במיוחד כשמפסיקים לעשן. חשוב לזכור שהקושי הזה הוא נורמלי וטבעי, ואחת הדרכים להקל על עצמכם היא בעזרת מולטי ויטמין, שיספק לגוף סקאלה רחבה של ויטמינים.

 

קומפלקס ויטמין B

הגוף שלנו זקוק לכמה סוגים שונים של ויטמין B, המוכר ביניהם הוא כמובן ויטמין B12 אך הוא לא היחידי, לוויטמינים הללו יש תפקיד חשוב בבריאות של העור, העיניים, השיער והכבד – כולם איברים שנפגעים בעקבות העישון.

לוויטמין B12 יש תפקידים חשובים מאוד במערכות שונות בגוף, כאשר המחסור בו יכול להוביל לאנמיה ובמקרים קיצוניים גם לפגיעה במערכת העצבים וכל אדם צריך לוודא כי הוא צורך מספיק B12 באופן שגרתי.

ויטמין B3 (נקרא גם ניאצין) הוא ויטמין שהמבנה הכימי שלו דומה מאוד למבנה הכימי של הניקוטין, וככל הנראה שהוויטמין יכול להיקשר לאותם הרצפטורים במוח כמו הניקוטין.

יש השערה שבגלל זה ויטמין B3 יכול להקל על גמילה מעישון, אבל אין עדיין מחקרים טובים מספיק. חשוב לזכור שעודפים של הוויטמין יכולים לגרום לנזק לכבד, ולכן לא כדאי ליטול על דעת עצמכם מינון חריג.