שאלות ותשובות על שיטת אלן קאר |

שאלות ותשובות על שיטת אלן קאר
לא בטוח/ה שאת/ה מוכנ/ה להפסיק לעשן?

חושב/ת להפסיק אבל פוחד/ת שזה יהיה לך קשה? חושש/ת שתתגעגע/י לסיגריות כל החיים? אלו בדיוק הדאגות והפחדים שמקשים על אנשים להפסיק לעשן. אנחנו יכולים לעזור לך להבין ולהסיר את הפחדים הללו ולהפוך את ההפסקה להרבה יותר קלה. אבל לפני הכל כדאי שתדע את האמת שעומדת מאחורי התפיסות והאמונות שלך שנוגעות לעישון.

מאחר והניקוטין הוא החומר הממכר בטבק, לא משנה באיזה פורמט תיבחר, מגולגלות או כאלה שנמכרות באריזה, הנטייה הטבעית של כל מעשן היא להתרגל לטעם ולהגדיל כמויות.

כל החומרים הנילווים, הינם רעילים באותה מידה.

ההתמכרות לטבק מגולגל דומה להתמכרות לסיגריות רגילות ותהליך הפסקת העישון של הטבק המגולגל זהה להפסקת עישון של סיגריות רגילות.

ישנן מספר שיטות וכל אחת מטפלת בצורה שונה. יש שיעשו שימוש בחומרים כימיים, היפנוזה, קריסטלים ועוד.
שיטת אלן קאר עושה זו בצורה אחרת לחלוטין.

השיטה של אלן קאר לגמילה מעישון, עוסקת במתן כלים רציונליים לגמילה מעישון ומטרתה לייצר שינוי תפיסתי עמוק.
השיטה מובילה להארה חשיבתית לגבי עישון סיגריות תוך שש שעות, איננה דורשת שימוש בכח רצון ואינה מלווה בתופעות לוואי שמאפיינות לרוב את תהליכי הפסקת העישון האחרים.
הרוב המאוד גדול אכן מגיעים למסוגלות לשינוי התפיסתי וגם ליישום שלו ומפסיקים לעשן.
למעטים שביניהם, אשר עבורם התהליך לא עבד, מובטח החזר כספי על פי תנאי האחריות.

במהלך הסדנא מתקיימות הפסקות עישון בכל 45 דקות עד שעה באופן כזה שהמשתתפים בסדנא לא יעסקו ברצון לעשן תוך כדי הסדנא ויוכלו להתרכז בהאזנה למסרים.

סדנאות אלן קאר מופעלות בדרך כלל לקבוצות אולם קיימת אפשרות לעבור את הסדנא גם באופן אישי. לפרטים נוספים ניתן לפנות למשרדינו.

אלן קאר הוא זה שגילה את הדרך הקלה להפסקת עישון והעביר את הסדנאות לראשונה באנגליה. ברבות הימים הוא כתב את הספר "הדרך הקלה להפסיק לעשן" וספרים נוספים המתארים את השיטה במטרה להעביר את המסר לכמה שיותר אנשים.

ההבדל בין הספר לסדנא, זהה להבדל בין קריאת ספר עזרה עצמית לעומת פגישה עם מטפל מקצועי מוסמך.

סדנת אלן קאר היא הדרך האפקטיבית ביותר להעברת השיטה להבנתה וליישומה. חלק נכבד מלקוחות הרשת בארץ ובעולם הם קוראי הספר שנזקקו לתמיכה נוספת לאחר הקריאה. כחלק ממסגרת הטיפול בסדנא, זוכה הלקוח ליחס אישי, מענה לשאלות, תמיכה שוטפת, סדנאות חיזוק בעת הצורך התחייבות לתוצאות ואחריות מקצועית.

ברכותינו!
עשית צעד משמעותי בדרכך להפוך ללא מעשן מאושר.
מה שנותר לעשות עד מועד הסדנה הוא בעיקר להמשיך הכל כרגיל. כן, זו לא טעות, להמשיך לעשן כרגיל.
לא לנסות להפחית או למדוד את מספר הסיגריות, לא להיות מוטרדים גם אם כמות הסיגריות שעישנת עולה במהלך הימים שנותרו עד מועד הסדנה.
מעבר לכך אין כל הכנה נוספת שצריך לעשות.

להתראות בסדנה…

כל המעשנים רוצים להפסיק וכל המעשנים רוצים להמשיך, לכן הנטייה הטבעית היא לדחות את הקץ ככל האפשר.
למעט צעירים שעדיין חושבים שיש להם שליטה בנושא ועושים זאת מטעמים חברתיים תמיד אפשר לעניין מעשנים בגמילה מעישון,
הכל תלוי בדרך שבה מציגים את הנושא.
אנחנו ממליצים לא לכפות את הנושא אלא לעניין, לבוא ממקום של "אין לך מה להפסיד" ו"מתי אתה חושב שיהיה זמן טוב".
איננו ממליצים לכפות על אף מעשן לעבור תהליך גמילה מעישון מבלי נכונות מצידו לפחות לנסות.

הבעיה שלך ברורה ואנשים רבים נתקלים בה. קשה לשכנע אדם מכור "לוותר" על משהו שהוא תופס כבעל ערך כלשהו בחייו, למרות שלמתבונן מהצד ברור שאין בכך שום ערך. הטיפ הטוב ביותר שנוכל לתת לך הוא לשחרר מעט לחץ. הלחץ רק גורם לאנשים להרתע וליסוג אחורה, במקום זה נסי לדבר אל ליבו ואל שכלו. נסי למצוא אדם קרוב אליו לשעבר שגם הפסיק לעשן, שיספר לו כמה זה כיף להיות לא מעשן.

אתגרי אותו בשאלות ישירות על "ההנאה" שלו מעישון. שאלי אותו ממה הוא כל כך נהנה ששוה את המחיר הזה? מה יש בטעם של הסיגריה שגורם לו עונג רב כל כך? האם הוא באמת נהנה מכל סיגריה וסיגריה שהוא מעשן? אם לא מדוע הוא לא מעשן רק את הסיגריות האהובות עליו? שאלי אותו מתי הוא חושב להפסיק אם בכלל? האם הוא מחכה לזמן טוב ואם כן מתי זה יגיע? ומעבר להכל האם שווה לוותר על כמה שנים ממתנת החיים בשביל הסיגריות? בעיקר אם החיים ללא עישון יכולים להיות מהנים.

קחי בחשבון שבעלך בעיקר מפחד. מפחד שהחיים בלי סיגריות לא יהיו מהנים, שהוא יצטרך לעבור קושי נוראי בשביל להשתחרר ושהוא תמיד ימשיך לרצות אותן. אולי הוא מפחד ממשהו שכלל לא קיים? עובדה היא שמיליוני מעשנים לשעבר שהפסיקו חיים ונהנים כרגיל מבלי שנפלו עליהם השמיים!

אולי הוא ניסה להפסיק לעשן לבד ונתקל בקשיים שגרמו לו לוותר. כמו כל דבר מורכב בחיים כשעושים אותו בדרך הנכונה אותה מורכבות הופכת לפשוטה וקלה. שאלי אותו אם הוא היה מעודד אותך להתחיל לעשן, אם הוא כל כך נהנה מזה למה הוא תמיד ימליץ לאנשים אחרים לא לעשות זאת, הרי כל המעשנים מתחרטים שהם אי פעם התחילו לעשן ואומרים לכל האחרים שלא יעשו זאת.

מעבר לכך תמיד תוכלי לפנות אלינו ואחד מאנשי הצוות שלנו-מעשן לשעבר בעצמו יוכל לשוחח איתו (כמובן בהסכמתו) ולספר לו על הפשטות וההנאה שבסיום ההתמכרות לסיגריות.

חלק מהאנשים שמגיעים למרכזי אלן קאר לגמילה מעישון, מגיעים במטרה להגמל מעישון מריחואנה. מכיוון שהשימוש באותם חומרים מלווה בשימוש בטבק מערכת ההתמכרות היא זהה לחלוטין. רוב האנשים שמשתמשים במריחאונה וחשיש באופן יומיומי כלל לא מודעים לעובדה שהם מכורים לטבק כמו כל מעשן ממוצע.

ייחודה של סדנת אלן קאר טמון בדברים הבאים:

זהו תהליך קבוצתי – יש משמעות רבה לדינמיקה הקבוצתית וכמו כן אנשים לומדים מנסיונם וחוויותיהם של אחרים

הסדנה היא תהליך מבוקר וממוקד

מנחה הסדנה הוא מעשן לשעבר שהפסיק לעשן באמצעות השיטה ומומחה בתחום הפסקת העישון, הוא עונה לשאלות אישיות של המשתתפים ומספק תמיכה נוספת לאחר הסדנה אם יש צורך

אנו מוודאים הבנה וקליטה של החומר בעוד שבדרכים אחרות כל אחד מפרש את הדברים בצורה שלו

המימד החוויתי והתקשורת הבין אישית משפיעים באופן משמעותי על אופן קליטת החומר, הבנתו והטמעתו

אנו משלבים בסדנה דמיון מודרך מתוך מטרה לעבוד גם על התת מודע

אנשים שנתקלים בקושי או חוזרים לעשן מוזמנים למפגשי חיזוק על מנת לוודא שיצליחו

סדנת אלן קאר היא הדרך האפקטיבית ביותר כיום ליישום שיטת הדרך הקלה להפסיק לעשן

מה שאת מתארת אופייני לרוב המעשנים וזה מה שגורם לנו לדחות את הקץ עוד ועוד. הפחד להפסיק לעשן איננו רציונאלי והוא נובע מההתמכרות הפיזית והנפשית יחד, אם מבינים כיצד בנויה המלכודת מבינים גם ממה נובע הפחד ואיך מתמודדים איתו.

אותו פחד זהה במידת מה לפחד של אסיר לצאת לחופשי, אחרי שהתרגל במשך שנים רבות לחיות מאחורי הסורגים. ברגע שתצאי ממלכודת העישון תגלי שהפחד אינו מוצדק וכי הוא נעלם, הרי לפני שהתחלת לעשן לא היית צריכה סיגריות כדי להנות מהחיים או להתמודד עם לחץ, ההתניה הזו השתרשה עם השנים והיא תעלם תוך זמן קצר.

כשמבינים את מנגנון ההתמכרות ואת הדרך היעילה להיפטר ממנו, אין סיבה לעליה במשקל

הפחד להשמין הוא אחד הדברים שמונעים ממעשנים רבים להפסיק.
יש לכך מספר סיבות:

מרבית השיטות להפסקת עישון מבוססות על שימוש בכוח רצון, מעשנים רבים אשר מפסיקים לעשן באמצעות כוח הרצון מעלים במשקל.
בשיטות מבוססות כוח רצון, מגבשים המעשנים במוחם את כל החסרונות אל מול כל "היתרונות" בעישון ותופסים את שני הצדדים כמאבק בין טוב ורע.
ברגע שהם מפסיקים לעשן הם מאמינים שהם מוותרים או מקריבים את ההנאה והתמיכה שלהם, אי לכך נוצר חסך ומגיע גם הצורך למלא אותו בתחליפים.
אכילה או לעיסת מסטיק הופכות לתחליף אך מכיוון שאף פעם אי אפשר לספק את אותו מחסור גם לא ניתן לשלוט בתחליפים.
כאשר מבינים את מלכודת הניקוטין באופן מלא, אין צורך להשתמש בכוח רצון ואין צורך לוותר על דבר.
הצד החיובי כביכול במאבק מתבטל ואין צורך להחליף את הסיגריות בשום דבר אחר!

מעשנים מאמינים שהסיגריות מדכאות תאבון – ההפך הוא הנכון.
ראשית הסתכלו מסביבכם, בעיקר על מעשנים כבדים שמעשנים שנים רבות, רובם יסבלו גם מעודף משקל ולא להפך. זאת מכיוון שהעישון פוגע בתפקודים הטבעיים של הגוף וההתמכרות לניקוטין גורמת לנו לאי סיפוק תמידי ולתחושת רעב. הרעב לסיגריה והרעב לאוכל מאוד דומים אך את הרעב לניקוטין אף פעם אי אפשר לרצות ובסופו של דבר אנחנו מעשנים יותר ואוכלים יותר אך לעולם לא נחוש סיפוק. העישון גם גורם לעייפות ולאות תמידית ופוגע בשקט הנפשי של המעשנים.
במצב ירוד פיזי ומנטלי כל התמודדות עם קושי בחיינו הופכת להיות הקש ששובר את גב הגמל, לעומת זאת אם אנחנו מרגישים חזקים ובריאים נפשית ופיזית, כל התמודדות הופכת לאתגר שיש לעבור וכמו מרבית הבעיות גם עודף משקל היא בעיה מנטלית בבסיסה.

לסיכום כאשר מפסיקים לעשן בדרך הנכונה אין בעיית משקל, להפך, חלק גדול מהמעשנים לשעבר מדווחים על שיפור במצבם הפיזי ובמראה החיצוני.

הסדנה איננה מטפלת בפוסט טראומה, לשם כך יש לפנות לטיפול ייעודי. הסדנה יכולה לעזור לכל אחד למקסם את פוטנציאל השינה שלו (להוציא מעצמו את מקסימום השינה שהוא מסוגל עליה). במקרים רבים של פוסט טראומה בנוסף לפגיעה בשינה מצטרפים הרגלים לא טובים, תפיסות לא נכונות וכו שמחמירים את הבעיה (ובהם נוכל לטפל).

את הסדנאות מעבירים צוות המנחים המיומן שעברו הכשרה מקיפה ויסודית בפיזיולוגיה של
מנגנון השינה ובהנחיית קבוצות . הגברת אורית רוזן, הגברת רוני אגת ודוקטור עמרי בן עזרא
שלושתם

לסדנת פשוט לישון ניתן להירשם מגיל 16 ומעלה

כן. הטיפול בשיטת פשוט לישון הינו התנהגותי קוגניטיבי ומבוסס על שינוי תפיסה ותרגול ללא
טיפול תרופתי כלשהוא.
 

ניתן להירשם לסדנה קבוצתית או פרטית כאשר בשתי הסדנאות מקבלים מערך תמיכה וליווי
לאחר הסדנה.

אין קשר בין חומרת הבעיה למשך שלה. בעיות שינה נוטות להתקבע ואם לא טופלו נכון עשוית להימשך שנים רבות. ובכל זאת, הפתרון אותו הפתרון. אנחנו ממליצים להגיע לסדנא כמה שיותר מהר, חבל על כל לילה.

לסדנה מספר מסלולי אחריות כאשר המסלול הבסיסי ביותר כולל בתוכו שיחות תמיכה וסדנאות
חיזוק למשך שנה שלמה.

בהחלט, רבים מהמשתתפים נוטלים או נטלו כדורי שינה לפני הסדנא. בסדנת פשוט לישון נלמד איך לשפר את השינה, כל שנוכל בהדרגה להיפטר
מכדורי השינה. למי שנוטל כדורי שינה וישן איתם מצוין אנו ממליצים להגיע לסדנה כדי להיפטר מהתלות בכדורים ולהמשיך לישון מצוין. הסדנה מתאימה בעיקר לנוטלי כדורי שינה שלא ישנים טוב עם הכדורים (וכמובן מתאימה למי שאינו נוטל כדורים כלל). למי שאין בעיית שינה עם הכדורים מומלץ להתחיל להיגמל מהכדורים ולהגיע לסדנה שלנו במידה וייתקל בקשיי שינה במהלך הגמילה.