תגמולים יומיים שעוזרים בהפסקת עישון

התגמול היומי להפסקת עישון

ההחלטה להיגמל מעישון אינה פשוטה ודורשת אומץ רב והוא מסוג ההרגלים הנקשרים בקלות לכל פעילויות היום-יום שלנו, החל בשתיית כוס הקפה בבוקר וכלה בסיגריה האחרונה של סוף היום.

זאת אחת הסיבות לכך שמעשנים רבים מתקשים לוותר על המנהג הזה, גם כאשר ברור להם מעל לכל ספק כי הוא מזיק לבריאות הפיזית והנפשית שלהם, לכן כדי להשלים את תהליך הגמילה בהצלחה, מומלץ להיעזר בתגמולים, בייחוד בימים הראשונים. במאמר הבא תוכלו למצוא כמה המלצות שאולי יסייעו גם לכם.

תיהנו מהכסף שחסכתם

סיגריות גורמות נזק רב לא רק לגוף שלנו אלא גם לכיס שלנו. אם תבדקו כמה כסף אתם מבזבזים מדי חודש, ייתכן שתגלו כי מדובר בכמה מאות שקלים. מצב זה אינו מקרי; למעשה, מדי שנה המדינה מחליטה להעלות את מחירי הטבק מתוך מטרה לעודד את המעשנים לוותר על המנהג המסוכן הזה.

אחרי שקיבלתם את ההחלטה הנכונה להיגמל, תוכלו להשקיע את הכסף הזה במטרות חשובות הרבה יותר. אתם יכולים לחסוך את הכסף ולצאת לבילוי כיפי, להשתמש בו לצורך מימון קורס מקצועי, או שתוכלו לקנות מתנה קטנה לעצמכם. כך או כך – אין ספק כי השימוש שתעשו בכסף יהיה חיובי הרבה יותר.

רגע אחד לעצמכם

מעשנים רבים מודעים היטב לנזקי העישון אך מתקשים להיגמל בשל ה"רווחים" שהם מייחסים. במקום העבודה למשל מעשנים מאפשרים לעצמם לצאת להפסקות עישון המשמשות אותם גם לצורכי התרעננות משגרת העבודה.

אך גמילה מסיגריות אין משמעותה ויתור על הפסקות אלו; כל מקום עבודה המעריך את עובדיו, מודע לכך שלעיתים אנחנו זקוקים לכמה רגעים של שקט, לכן גם אחרי השלמת תהליך הגמילה, תוכלו לצאת להתרעננות שתהיה עכשיו משמעותית הרבה יותר. כי במקום לעשן במהירות מתוך תחושה של לחץ, תוכלו ליהנות באמת מכמה דקות של רגיעה.

מה אתם אוהבים באמת?

את הבריאות שלנו, את הכסף שלנו וכמובן – את הזמן שלנו. גמילה מטבק תפנה לכם זמן ואנרגיות להתמקד במה שאתם אוהבים באמת. במקום להעסיק את המחשבה בסיגריה הבאה ותשחרר אתכם מהצורך בניקוטין וכך תוכלו להתענג על אותם הדברים שבאמת עושים לכם טוב.

לשם כך אולי תצטרכו לגלות את עצמכם מחדש, זוהי הזדמנות לחזור לתחביבים שבעבר גרמו לכם הנאה – לספורט, לקריאה או ליצירה, אחרי שעישנתם את הסיגריה האחרונה שלכם, ערכו רשימה של כל הדברים שאתם אוהבים ובדקו כיצד תוכלו לשלב אותם בשגרת היום-יום שלכם.  

תתמכרו לחיים

פעמים רבות אנחנו מחפשים תירוץ לבלות במסעדה טובה שכבר זמן רב רצינו לבקר בה, או להשתתף בפעילות המושכת אותנו. כעת, כשהתחלתם תהליך של גמילה נצלו את ההזדמנות וצאו לבילוי שחלמתם עליו אבל לא העזתם.

כך תרשו לעצמכם לחגוג את אחד ההישגים החשובים ביותר שלכם – גמילה מעישון. תוכלו לצאת לטיול ביעד מרוחק ומסקרן, להשתתף בפעילות אתגרית או אפילו לשבת במסעדה טובה.

בקיצור החליפו את הניקוטין בחומרים הממכרים הטובים באמת של החיים.