למה קשה לי לישון? הסיבות לבעיות והפרעות שינה

עייפים, מתהפכים במיטה, לא מתרכזים בעבודה? ייתכן ואתם סובלים מהפרעת שינה. סדנאות 'פשוט לישון' מבית 'אלן קאר' פה כדי לעשות לכם סדר בעניינים, ולהסביר לכם מה הן הסיבות להפרעת שינה, וכיצד ניתן לשפר משמעותית את איכות השינה שלכם. 

מערכת פשוט לישון
סיבות להפרעות ובעיות שינה

מה היא הפרעת שינה

הפרעת השינה יכולה לבוא לידי ביטוי בהרבה אופנים. מדובר על יקיצות מרובות, קושי ניכר בהירדמות, מיעוט שעות שינה, התעוררות מוקדמת, קושי בתזמון השינה בהתאם לסדר היום הטבעי, שינה 'קלה' (לא עמוקה). הבעיה המרכזית בהפרעת שינה היא שאיכות חייהם של האנשים הסובלים ממנה נפגעת. הסובלים מהפרעת השינה יחוו קשיי ריכוז, עייפות קשה, חוסר סבלנות ושביעות רצון.

רוב האוכלוסיה מקבלת זמן שינה מינימאלי (ברמה הפיזית), אבל לא זמן שינה אופטימאלי. חשוב להבין שיש הבדל גדול בין שני הדברים. זמן שינה מינימאלי מאפשר לאדם להמשיך לתפקד, אך אינו פוטר אותו מבעיות רבות שנובעות מחוסר בזמן שינה אופטימאלית, החל מעייפות כרונית, וכלה בבעיות סכרת ולחץ דם.

יש 3 סוגים של הפרעות שינה:

  1. רפואית - הפרעות שינה שמקורן בבעיה רפואית שמצריכה התייחסות של איש מקצוע תואם (במקרים כאלו נהוג לגשת לקבל טיפול רפואי רלוונטי).
  2. קוגניטיבית - הפרעת שינה שמקורה בבעיות המצריכות טיפול פסיכולוגי- קוגניטיבי.
  3. סביבתית - הפרעת שינה שמקורה חיצוני, בסביבת האדם. ניתן לטפל בה ע"י שינוי מחושב בסביבת השינה.

אם הפרעת השינה שלכם אינה נובעת מבעיה רפואית, ניתן להעזר בטכניקות שונות של שינוי סביבת השינה או לסגל לעצמכם שיטות להרדם בלילה למרות הקשיים.

החלו בלשאול את עצמכם:

  • האם המזרן שלי מספיק נוח?
  • האם הטמפרטורה בחדר נעימה לי?
  • האם אכלתי יותר מדי לפני השינה?
  • האם שתיתי קפה?
  • האם צרכתי אלכוהול?
  •  האם הכריות שלי תומכות במבנה הגוף שלי כהלכה?

אם אתם לא מרוצים מהתשובות שלכם, אתם לא לבד, הרבה אנשים לא מייחסים חשיבות להרגלי התנהגות וסביבה לבין שינה נכונה.

אז מה השלב הבא? קבלו המלצה, סדנאות 'פשוט לישון' מבית אלן קאר ישראל.

בסדנאות 'פשוט לישון' הגישה היא כי הפרעת השינה היא בעצם בעית התנהגות, ומתחת לכל התנהגות יש מחשבה. בסדנה מתחילים בלהבין מה הבעיה האישית של כל משתתף, כיצד היא מתבטאת. לאחר מכן המשתתפים מקבלים ידע תיאורטי לגבי שינה טובה, כיצד היא מתקיימת, איך היא נראית ואילו אלמנטים מעורבים בשינה. לאחר מכן נכנסים לעומק הפרעת השינה, מתחילים לברר את הקישור לנטיות ההתנהגותיות של המשתתף וסוגי ההתנהגות הכללים שלו. לאחר מכן, עוברים לשלב בו מעליפ פתרונות ולומדים מה ניתן לעשות בפועל.

לסדנה אחוזי הצלחה גבוהים ביותר. המשתתפים מקבלים ידע תיאורטי רב, וזוכים להבנה פסיכולוגית עמוקה של מצבם, לכן הפתרונות מאד יעילים ויישימים.

ייחוד סדנת 'פשוט לישון' הוא הפרספקטיבה השונה שלה. הסדנה מעניקה למשתתפים עוד נקודת מבט לגבי בעיות השיטה שהם לא ימצאו בשיטוט בספרות או ברשת. רוב האינפורמציה הנפוצה היא בעיקר פיסיולוגית- ביולוגית, מידע שלא תמיד נגיש, ומבטל נקודות מבט אחרות. הנגשת האינפורמציה והענקת נקודת המבט החדשה מאוד עוזרת לחזק את האמונה שניתן לפתור בעיות שינה.

ב'אלן קאר' מוודאים שתוכלו להמשיך ליהנות מסדנאות 'פשוט לישון' ולטפל בהפרעות השינה שלכם. תוכלו לבחור בין: 

  • סדנה קבוצתית - הסדנה עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר, סדנה באורך 5 שעות המתקיימת באחד מסניפי אלן קאר (בהתאם להנחיות משרד הבריאות).
  •  סדנת אונליין - מתבצעת בשידור חי. ניתן להשתתף בסדנה באופן פעיל ולשאול שאלות במהלכה.

הבטיחו לעצמכם שינה מדהימה! השאירו פרטים ואחד המומחים שלנו יחזור אליכם