רוצים להפסיק לעשן? אלן קאר כאן בשבילכם

28

מעשנים רבים חשים שהם בעצם נמצאים במעין מבוך. הם מאוד רוצים להימלט ממנו אבל לא מצליחים למצוא את הכיוון שיוביל אותם החוצה.

רבים חושבים שכמו רוב השיטות להפסקת עישון, גם שיטת אלן קאר מציעה סדרה של טיפים שיעזרו להם להיגמל מסיגריות. אבל למעשה, השיטה של אלן קאר מספקת לכל מי שמחליט שהוא רוצה להפסיק לעשן מפה ליציאה מהמבוך והנחיות פשוטות שעוזרות להשתחרר. אבל, אם תנסו למלא אחר ההנחיות בלי להבין קודם כל את המפה, כנראה שלא תצליחו לעשות זאת ולא תמצאו את הכיוון שמוביל אתכם החוצה.

קיימות לא מעט שיטות להפסקת עישון, אבל המעשנים שנעזרים בשיטת אלן קאר משתחררים מהסיגריות בתוך 6-5 שעות. מומלץ להשתתף בסדנת ההכנה של אלן קאר, היא מאוד תעזור לכם לקבל החלטה.

הנקודה המרכזית של אלן קאר היא שבעצם, אתם לא מוותרים על שום דבר כי העישון לא מספק לכם הנאה אמיתית או קביים ממשיות. כלומר, אתם לא מקריבים שום דבר ולכן אין סיבה שתרגישו כקורבנות. אולי קשה להאמין בכך, אבל הבנה זו היא חלק חיוני מגמילה קלה, ללא כאבים וסופית. ברגע שהמוח יבין באופן ברור שלעישון אין שום יתרונות, ההנחיות הבאות יעזרו לכל מעשן שאומר לעצמו "אני רוצה להפסיק לעשן", להיגמל מהסיגריות.

הדרך האפקטיבית ביותר להפסיק לעשן היא באמצעות השתתפות בסדנה, אבל אם בכל זאת החלטתם להפסיק בכוחות עצמכם הנה כמה טיפים לדרך:

1. הגדירו תאריך ושעה שבהם תפסיקו והמשיכו לעשן כרגיל עד לאותו מועד – אל תנסו לצמצם את כמות הסיגריות זה רק יגרום לכך שהסיגריות ייראו בעיניכם יותר יקרות ערך ולא פחות.

2. זכרו – אתם לא מוותרים על שום דבר כי הסיגריות לא תורמות לכם כלום. הן לא מספקות הנאה אמתית וגם לא קביים ממשיים, הן פשוט שומרות על ההתמכרות שלכם, עבדי הניקוטין. הכניסו את זה טוב טוב לראש: אתם לא מפסידים כלום אלא מרוויחים רווח נפלא לא רק בריאותי, אנרגטי וכספי אלא גם זוכים בביטחון עצמי, בהערכה עצמית, בחירות והכי חשוב, בשיפור בתוחלת ובאיכות החיים שלכם בעתיד. אתם תתחילו ליהנות מכך שאינכם מעשנים ברגע שבו תכבו את הסיגריה האחרונה.

3. הציתו את הסיגריה האחרונה ונדרו נדר חגיגי שללא קשר לתחושות של כיף, לחץ או דכאון שתרגישו בעתיד, לעולם לא תנשפו עוד עשן מסיגריה נוספת ולעולם לא תצרכו ניקוטין בכל צורה שהיא. זוהי אחת ההחלטות החשובות ביותר שאי פעם תקבלו. וברגע שהגעתם להחלטה זו, אתם כבר יודעים שזוהי החלטה נכונה. וכאשר תקבלו את ההחלטה שאתם יודעים שנכון לקבל, אף פעם לא תפקפקו בה.

4. הגוף שלכם ימשיך להיגמל מניקוטין במשך כמה ימים, אבל זה לא אומר שאתם צריכים להיות אומללים. הגמילה הפיזית היא מאוד קלה – לא כרוכה בכאבים ועוברת מהר מאוד. חוץ מזה, המעשנים סובלים מהעישון כל חייהם. לא-מעשנים לא סובלים ממנו. אתם לא-מעשנים ולכן עוד מעט תשתחררו מזה לתמיד.

5. אם אתם מקשרים סיגריות עם קפה, תה, משקה או יציאה להפסקה – שתו קפה, תה, משקה או צאו להפסקה, ואל תחשבו "אני לא יכול לעשן עכשיו", פשוט חשבו: "איזה יופי, אני יכול ליהנות עכשיו בלי שאצטרך לחנוק את עצמי למוות".

6. אל תנסו להימנע ממצבי עישון או לעצור את החיים. צאו ותיהנו באירועים חברתיים כבר מן ההתחלה ואל תקנאו במעשנים, רחמו עליהם. הבינו שכל אחד ואחד מהם היה מעדיף להיות במצבכם: משוחררים מכל הסיוט הנורא הזה. אף מעשן לא רוצה שהילדים שלו יתחילו לעשן, כלומר הוא מתחרט על שהתחיל לעשן בעצמו. זכרו, זה לא אתם המקופחים אלא אותם מעשנים מסכנים. נמנעים מהם בריאות טובה, אנרגיה, כסף, שקט נפשי, ביטחון, אומץ, הערכה עצמית וחופש. אם מציעים לכם סיגריה פשוט אמרו: "לא תודה, אני לא מעשן", אל תתחילו שיחה ממושכת על הזמן שעבר מאז שהפסקתם.

7. אל תנסו לא לחשוב על עישון – זה לא עובד. אם תתבקשו לא לחשוב על קיר לבנים, על מה תחשבו? רק וודאו שבכל פעם שהעישון עולה במחשבותיכם, במקום לחשוב: "אני רוצה סיגריה, אבל אסור לי" חשבו: "איזה כיף, אני לא צריך לעשן יותר ואני לא רוצה לעשן יותר. יש! אני לא מעשן!" אחר כך אתם יכולים לחשוב על העישון כמה שאתם רוצים, ועדיין תהיו מרוצים.

8. אף פעם אל תתפתו לחשוב שאתם יכולים לעשן רק סיגריה אחת, אם בגלל נסיבות חברתיות או בגלל שאתם חווים רגע קשה. אם תעשו זאת, תתמכרו מיד חזרה לעישון. אף פעם אל תחשבו במונחים של "סיגריה אחת ודי". תמיד חשבו על שרשרת החיים המורעלת שניהלתם. זכרו: אין דבר כזה "סיגריה אחת".

9. אל תשתמשו בתחליפים. זה רק מקשה יותר על הגמילה כי התחליפים מנציחים את האשליה שאתם מקריבים קורבן. תחליפים שמכילים ניקוטין – מדבקות, מסטיקים, תרסיסים ומשאפים – לא מועילים במיוחד כיוון שהם משמרים את ההתמכרות שלכם לניקוטין. זה כמו לייעץ למכור להרואין שיתחיל להזריק לעצמו במקום להשתמש בניר כסף.

10. אל תשמרו סיגריות למקרה חירום. אם אתם עושים זאת, סימן שאתם מטילים ספק בהחלטה שלכם. לא-מעשנים אינם זקוקים לסיגריות. אתם לא-מעשנים כבר מאותו רגע שבו כיביתם את הסיגריה האחרונה שלכם. למעשה, מתוך ההנאות הרבות שבהשתחררות מסיגריות, ההנאה הגדולה ביותר היא שלא תצטרכו יותר לדאוג אם יש לכם סיגריות או מצית. הקץ לעבדות.

11. החיים כלא-מעשנים יחזרו עד מהרה לשגרה, אבל שימו לב לא ליפול חזרה למלכודת. אם המוח שלכם מתחיל להפעיל עליכם טריקים ישנים על ידי המחשבה "רק סיגריה אחת", זכרו שאין דבר כזה. לכן השאלה היא לא "האם לעשן סיגריה עכשיו" אלא "האם אני רוצה להפוך שוב למעשן, כל היום, בכל יום, לדחוף את הדבר הזה לתוך הפה, להדליק אותו, ולא להיות מסוגל להפסיק אף פעם?" התשובה היא: "לא". למה לא? "בגלל שלא אהבתי את העובדה שאני מעשן, מסיבה זו החלטתי להפוך ללא-מעשן". בדרך זו הופכים רגעים אלה למהנים, כי אתם מברכים את עצמכם על כך שהשתחררתם, ובדרך זו תוכלו ליהנות מכך שנשארתם לא-מעשנים לשארית חייכם.

12. אם יש לכם קשיים כל שהם, אתם תמיד יכולים לפנות לקליניקה הקרובה של אלן קאר לקבלת עצה או לקביעת פגישה. אנחנו כאן בשבילכם.

Service Category: 

גמילה מעישון