קשה לי לישון - האם אני סובל/ת מנדודי שינה?

 

בשלב מסויים כל אחד מאיתנו מצא עצמו מתהפך במיטה ונאבק בשינה. לפעמים זה עניין תקופתי, ולפעמים מדובר במשהו שכבר התרגלנו אליו. נדודי שינה הם דבר יותר שכיח ממה שנדמה לכם, ויש דרכים להתמודד. המשיכו לקרוא והחליטו בעצמכם אם הגיע זמנכם ליהנות משנת לילה טובה.

מערכת פשוט לישון
מה זה נדודי שינה

מה הם נדודי שינה?

על מנת להגדיר מה הם נדודי שינה, יש ראשית להבין מה היא שינה רציפה ואיכותית. במהלך השינה הגוף נח, המוח יכול לעבד את חויות היום, חילוף החומרים מאט ויש תהליך כללי של הורדת מתח והרגעות. שינה איכותית אצל מבוגרים, ללא נדודי שינה תמשך בין 7-9 שעות ותכלול את השלבים הבאים: 

שלב ההירדמות: נמשך כמה דקות לכל היותר, השלב בו אדם עובר מעירנות לשינה.

שלב השינה הקלה: נמשך עד כחצי שעה הפעילות המוחית מאטה, הגוף מתחיל להרגע, השינה אינה עמוקה. 

שלב השינה העמוקה: במהלך שלב זה הגוף משחרר לחצים ועושה "בקרת נזקים" לנזק שהלחץ גורם לגוף. אצל ילדים, שלב זה הוא קריטי מכיוון שבשלב זה מופרש הורמון הגדילה הנחוץ להתפתחות תקינה. 

שלב הREM: שלב החלומות. בשלב זה קצב הלב והפעילות המטבולית עולים, והעיניים מרצדות. 

נדודי השינה יכולים להופיע בכמה תצורות: 

  • שינה לא עמוקה (שינה 'קלה')

  • שינה קטועה המאופיינת בהתעוררויות תכופות

  • קשיים בהירדמות

  • קושי בתזמון השינה בהתאם לסדר היום הטבעי

  • התעוררות מוקדמת

  • בעיות רפואיות הנוגעות לשינה (לדוגמה, חריקת שיניים)

מה הן הסיבות לנדודי שינה?

כיום, נהוג לסווג את הסיבות לנדודי שינה לשלוש קבוצות: 

  1. נדודי שינה שמקורם בבעיות חיצוניות בסביבה של האדם, מדובר באספקט הפיזי-סביבתי של חווית השינה. ניתן לפתרון ע"י שינוי מחושב של סביבת השינה.

  2. נדודי שינה שמקורם בעיות רפואיות המצריכות טיפול תואם ומטבע הדברים יש לגשת לקבל טיפול רפואי.

  3. נדודי שינה שמקורם בבעיות המצריכות טיפול מחשבתי או פסיכולוגי.

כאשר אנחנו מתייחסים אל נדודי השינה שמקורם בסביבת השינה, יש לשים לב לפרטים הקטנים ולהיות מדוייקים עד כמה שניתן. ככל שמדייקים באבחון, יותר קל לערוך שינויים קטנים אך משמעותיים. שאלו את עצמכם:

  • האם התזונה שלי בשעות הערב נכונה עבורי?

  • האם חדר השינה שלי תורם לצרכי השינה שלי?

  • האם הקדשתי מחשבה למהי סביבת השינה האידאלית עבורי?

ככל שמעמיקים יותר בשאלות אלו, תגלו על עצמכם יותר ויותר פרטים שלא חשבתם עליהם. לפעמים שינוי קטן, יכול להיות בעל השפעה עמוקה.

נדודי שינה קשים 

יש תקופות בחיים שמאופיינות בחוסר שינה (לימודי תואר, התחלת עבודה חדשה, הורות מוקדמת וכו'), המאפיין העיקרי שלהן הוא שהן ברות חלוף. במקרים מסויימים מדובר על תקופה ארוכה, ואדם הסובל מנדודי שינה קשים סובל מירידה משמעותית באיכות חייו. נדודי שינה קשים יכולים לגרום בין היתר:

  • לקשיי ריכוז

  • פגיעה במערכת החיסונית

  • דיכאון ותחושת חוסר אנרגיה

  • קשיים בתפקוד המוטורי

  • עייפות כרונית קשה ונטייה לתאונות.

האם יש טיפול לנדודי שינה?

כמובן. לפני הכל, חשוב לוודא כי לא קיימת בעיה רפואית כלשהי הגורמת לנדודי שינה. במקרה קשה, יש לגשת לקבל טיפול רפואי מתאים.

באלן קאר מציעים לכם סדנה מקצועית לבעיות שינה שתוכל לעזור לכם לשפר את השינה ולחזור ליהנות משינה טובה ורצופה. הסדנה בת ה-5 שעות מתקיימת במרכזי אלן קאר. המשתתפים בסדנה חוזרים לישון ללא כדורי שינה או תחליפים, באופן טבעי. הסדנה מתנהלת כשיחה אשר מבהירה את ההיבטים ההתנהגותיים והפיזיולוגיים הגורמים לנדודי שינה ונדודי שינה קשים. בסדנה מנתחים את צורת החשיבה המקשה על שינה, ומוצעים פתרונות לקידום השינה. המשתתפים בסדנה לומדים להכיר את המנגנון הפנימי החולש על המעבר בין ערות לשינה ואת התהליכים הפנימיים המתנגדים לשינה. המשתתפים מקבלים כלים נוחים ושימושיים להפעלה נכונה של מנגנון השינה, תרגילים להחזרת המוח לתדר השינה, תרגילים להרגעה מחשבתית והטמעת צורת חשיבה המחזקת את השליטה בשינה. 

את התוצאות ניתן להרגיש מיידית. מייד לאחר הסדנה המשתתפים מעידים כי הם חוזרים להרגלי שינה חיוביים ובריאים. כמו כן, מציידים את המשתתפים בחוברת הדרכה וניתן להם ליווי במשך כשנה בשיחות אישיות טלפוניות, ובמפגשי חיזוק בקבוצות קטנות. 

אלן קאר חושבים עליכם ודואגים להתאים את הסדנאות שלנו למצב. לכן תוכלו לבחור אחת מתוך שלוש אופציות המוצעות בפניכם: סדנת אונליין- מתבצעת Live וניתן להשתתף ולשאול שאלות, סדנה קבוצתית- הסדנה עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר. סדנה באורך 5 שעות המתבצעת על כורסאות נוחות באחד מסניפי אלן קאר, כמובן שבהתאם להנחיות משרד הבריאות. סדנת אחד על אחד- פרטיות מלאה, פגישה חד פעמית באורך של כ-3 שעות. 

מוכנים לשכוח מנדודי השינה? השאירו פרטים ואחד המומחים שלנו יחזור אליכם ללא עלות

כתבות נוספות