8 טיפים להפגת מתחים שיעזרו לך להפסיק לעשן

134

עלייה במשקל, לחץ, עצבנות. אם הנך אחד מתוך כמעט 70 אחוזים של מעשנים אשר רוצים להיפטר מההרגל לתמיד, סביר להניח כי תסמיני גמילה אלה יהיו מוכרים לך. אבל החדשות הטובות הן שעל כל האתגרים עמם יש להתמודד, כולל מתח, ניתן להתגבר, מה שמעלה את הסיכויים שלך להיגמל מסיגריות לתמיד. היות והחיים שלך לא משתנים לחלוטין ברגע שאתה מפסיק לעשן, הצעד הראשון לקראת הצלחה הוא למצוא דרך להתמודד מצבים מלחיצים בחיים. בעזרת הטיפים הבאים יתאפשר לך להפיג מתחים ביתר קלות.

ראשית כל עליך להבין את הקשר בין מתח לעישון

מעשנים רבים מוצאים את העישון מרגיע. הסיבה לכך היא כי סיגריות מכילות ניקוטין אשר משחרר חומר כימי שנקרא דופמין לתוך הגוף וגורם להרגשת נוחות ונינוחות. הרגשה זו היא קצרת ימים כי ברגע שהניקוטין מתפוגג, תחול נסיגה, מה שיהווה גורם מלחיץ. למעשה הסיגריה אינה מרגיעה אלא שהיא גורמת לך למתח מלכתחילה. מדובר במעגל קסמים אותו קשה לשבור במיוחד כשמנסים להיגמל.

הפסקת עישון היא מאתגרת

בואו נהיה כנים: הרעיון של הפסקת עישון מלחיץ את רוב ציבור המעשנים. אולם במקום להתייאש או להרגיש כמו כישלון ניתן מראש להכיר בכך שהפסקת עישון אינה תהליך פשוט. כך המשימה תיראה לך הרבה יותר מציאותית, מה גם שאין שום דבר פסול בלעשות כמה ניסיונות לפני שיזדמן לך להיגמל מסיגריות לתמיד, לא פעם הגמילה דורשת יותר מניסיון אחד וזה טבעי.

תמיכה חברתית – קריטית

הפסקת עישון מורכבת משלושה היבטים: פיזי, נפשי וחברתי. למרות שכולם מתמודדים עם כל השלושה, ישנם אנשים שיאבקו עם היבט אחד יותר מאשר עם השניים האחרים. לרוב התמודדות עם ההיבט החברתי היא הקשה ביותר, במיוחד אם מורגלים להסתובב עם אנשים מעשנים. לכן מעגל תמיכה חברתי הוא חיוני והוא עשוי לסייע בהתמודדות עם הלחץ הטמון בגמילה מעישון, כמו גם עם לחצים אחרים.

ניתן לקבל סיוע

אנשים המנסים להפסיק לעשן לא פעם יתמודדו עם תסמיני גמילה פיזיים. כדי לטפל בתסמינים אלו ניתן לעשות שימוש בעזרים כמו למשל תרופות או תחליפי ניקוטין. אלו יכולים להפחית את רמת הלחץ, את הסימפטומים וכן את הדחף לעשן. עזרי עישון מאוד זמינים וניתן להתנסות בכמה סוגים עד שמוצאים את הפתרון המתאים.

פעילות גופנית

פעילות גופנית יכולה להקל הן על האתגרים הגופניים והן על הנפשיים שנגרמו כתוצאה מהפסקת העישון. כמו כן פעילות גופנית יכולה למזער עלייה במשקל על ידי שריפת קלוריות, לשפר את מצב הרוח שלך ולהקטין את רמת המתח הכללית. כדי להתמיד מומלץ למצוא פעילות ממנה נהנים.

לנשום עמוק

נשימה עמוקה היא טכניקת הרפיה שעשויה לסייע לך בהפגת המתח. עליך למצוא מקום שקט ולקחת 10 נשימות עמוקות כדי להירגע. נשימה עמוקה שולחת הודעה לגוף שלך להאט - מה שיכול להאט את קצב הלב ולהוריד את לחץ הדם שלך. טכניקות אחרות בהן ניתן להשתמש כדי להרגיע את הגוף הן הרפיה ודמיון מודרך.

עליך למצוא מה עובד עבורך

היות וכל אדם שונה ממשנהו, אין דרך אחת להפיג מתחים ולהפסיק לעשן. אם הנך מתקשה להפסיק יש לחשוב מה גורם לך לעשן ולנסות למגר את הבעיה. גם אם דרך אחת לא צלחה, חשוב להמשיך לנסות עד מציאת השילוב הנכון ביותר עבורך.

והעיקר: לא לוותר

למרות שהגמילה מעישון יכולה להיות מלחיצה לפעמים, המפתח להצלחה הוא לא לוותר. כל אחד יכול להפסיק לעשן וישנם משאבים ואנשים הזמינים כדי לתמוך בך ולספק ייעוץ והכוונה לכל אורך התהליך. חשוב לזכור כי המתח הקשור להפסקת עישון, סופו להסתיים, כאשר לך יחכו חיים שלמים של יתרונות בריאותיים ויותר מכך – לא יידרש ממך לעבור את כל זאת שוב.

כתבות נוספות

Service Category: 

גמילה מעישון