השנה החדשה התחילה – הנה הטיפים להפסקת עישון

37

כל שנה חדשה, מתחילה בדרך כלל בתחושה של אופטימיות; כאילו דף חדש נפתח בחיים שלנו. כבני אדם אנחנו תמיד שואפים לשפר את עצמנו ושנה חדשה מעניקה לנו את ההזדמנות לבחון את מצבנו הנוכחי ולשאול את עצמנו אילו יעדים נוכל להשיג השנה. עבור רבים מדובר כמובן בגמילה מעישון, ובאמת – מדובר בהחלטה אמיצה שתשפיע על כל רובדי החיים של האדם ותסייע לקדם גם את היעדים האחרים שלו.

אז כיצד ניתן להיגמל מעישון בקלות? לקראת השנה החדשה ריכזנו כאן כמה טיפים.

אל תתנו לפחד לנצח

זה נשמע כמו קלישאה, אבל אמיתות רבות הן כאלה. זכרו! בסופו של דבר מה שצריך להשתנות זה לא אותן אמיתות, אלא אנחנו. מעשנים שומעים ללא הרף על נזקי העישון, ומודעים היטב לכך שמעצם הדלקת הסיגריה הם מקצרים את חייהם ופוגעים באיכותם. אך למרות כל המידע העומד לרשותם, מעשנים רבים חוששים מתהליך הגמילה, חוששים מהרגע שבו יצטרכו לוותר על הסיגריה. אם גם אתם מרגישים ככה, מה שאתם זקוקים לו הוא שינוי מחשבתי. אם תתנו לפחד מהגמילה לשלוט בכם, לסיגריות לשלוט בכם, תתקשו להשתחרר ממנהג העישון. במקום זאת, בחנו היטב את עצמכם ואת הרגל העישון שלכם. אתם הרי כבר יודעים כי בגמילה אינכם מוותרים על דבר, אלא להיפך; בגמילה מסיגריות אתכם לוקחים אחריות על החיים שלכם וזוכים בהם בחזרה.  

פנו לקבלת תמיכה

גם כאשר כבר החלטתם על גמילה מסיגריות, לא תמיד ברור איך להפסיק לעשן ומהי הדרך הנכונה עבורכם. חשוב לציין שאין בהכרח פתרון אחד הנכון עבור כולם, ולכן מה ש"עבד" לחבר שלכם לא תמיד יתאים לכם. על מנת להבין מה יסייע לכם להיגמל מעישון, תוכלו לקרוא על הדרכים השונות, להתייעץ עם חברים, לקרוא תגובות בפרומים שונים ולפנות לקבלת תמיכה מקצועית. יש מי שיעדיף טיפול פרטני של אחד-על-אחד, יש מי שיעדיף להשלים את תהליך הפסקת העישון בעצמו, ויש מי שיבחר להירשם לסדנת גמילה מעישון. תהיה הדרך שבה תבחרו אשר תהיה, מומלץ מאוד לשתף את החברים הקרובים ואת בני המשפחה בהחלטה שלכם. הם יסייעו לכם לעבור את התהליך בהצלחה, יעודדו אתכם וישמחו אתכם כאשר תגשימו את המטרה שלכם.

טפלו בעצמכם

גמילה מעישון היא כאמור לא הפסד אלא הזדמנות; הזדמנות לשפר את מצבכם הבריאותי ולאמץ אורח חיים בריא יותר. זה הזמן לטפל בעצמכם כמו שצריך, ולשם כך כדאי לשים לב לנקודות הבאות:

תזונה בריאה: עישון מתלווה לא פעם לשלל מנהגים מזיקים אחרים. אלכוהול, קפה וקינוח, ארוחות רוויות שומן וכיוצא בזה. כעת, כאשר החלטתם להיגמל הגיע גם הזמן להקפיד על תזונה מאוזנת הכוללת את המרכיבים שלהם הגוף שלנו באמת זקוק. האוכל הבריא יחזק את הגוף ואת הנפש, ומהר מאוד תגלו שאתם מצליחים גם להתרכז יותר טוב במטלות היום-יום ולהשיג יעדים רבים יותר.

שינה טובה: כל אחד מאתנו זקוק למספר שונה של שעות שינה. אך כאשר אנחנו עוברים תהליכים מורכבים אנחנו זקוקים בדרך כלל למנוחה רבה יותר. לכן, בזמן תהליך הגמילה הקפידו לישון יותר מן הרגיל, ואולי תגלו כי מנהג זה גם משפר את התפקוד הכללי שלכם במהלך היום. 

פעילות גופנית: עישון פוגע כידוע במערכות הנשימה ועל כן אינו מאפשר לנו לקיים שגרת אימונים מסודרת. משהחלטתם להיגמל מעישון, תוכלו לחזור לפעילות גופנית סדירה, לחזק את גופכם ולאמץ הרגל בריא שילווה אתכם גם לשנים הבאות.

כתבות נוספות