לשרוד את השבוע הראשון ללא עישון!

54

לקראת השנה החדשה, כל אחד מאתנו עושה חשבון נפש, קובע יעדים חדשים ומחליט עם אילו אתגרים יש בכוחו להתמודד השנה. בתקופה זו מעשנים רבים מתחילים את תהליך הגמילה מעישון, ואחד החששות הכבדים ביותר שלהם הוא השבוע הראשון ללא הסיגריות. כידוע, הניקוטין שבסיגריה הוא אחד החומרים הממכרים ביותר, ולכן מעשנים רבים אינם בטוחים כי יצליחו לעבור בשלום תקופה זו. אז נכון, זוהי אומנם תקופת זמן שעלולה להיות מלחיצה, אך חשוב לזכור שהיא חולפת מהר ובסופה התגמול המצופה – גוף ונפש הנקיים מעול העישון. אז כיצד תשרדו את השבוע הראשון הזה? קראו במאמר הבא.

תכנון מוקדם

לחשש מגמילה יש סיבות רבות, אך המרכזית שבהן היא התלות הפסיכולוגית שלנו בעישון. עבור מעשנים ותיקים, עישון סיגריות הוא הרגל יום-יומי, חלק מהחיים שלהם, ובתהליך העישון עליהם ללמוד לעשות את ההפרדה בין השניים, ולהבין כי ללא העישון – חייהם רק ישתפרו. לשם כך את תהליך הגמילה מעישון כדאי לתכנן מראש, כך שתגיעו מוכנים ותדעו למה לצפות.

במסגרת התכנון המוקדם מומלץ להקדיש תשומת לב לשתי הנקודות הבאות:

1) פיתוח מודעות לעצמכם ולהרגלי העישון שלכם: לפני שאתם מתחילים תהליך הפסקת עישון, רצוי לעבור קודם תהליך פנימי עם עצמכם. נסו לשים לב מתי אתם בדרך כלל מעשנים ומתי אתם מרגישים בחסרונה של הסיגריה. כך תדעו לצפות את בואם של הרגעים הקשים בתהליך הגמילה, ותהיו מוכנים להתמודד איתם.

2) מהן הסיטואציות והנסיבות המעודדות עישון: מעשנים רבים מסוגלים לעבור כמעט יום שלם ללא סיגריות, אך אז, מצב מסוים הנקשר בתודעתם עם העישון, יגרום להם לרצות להדליק את הסיגריה. לכן, נסו לבודד את אותם המצבים הגורמים לכם לרצות לעשן, ובמידת האפשר השתדלו להימנע מהם.    

מכינים את הגוף ואת הנפש

בשלב הבא, כשכבר יש בידכם הבנה מלאה יותר של הרגלי העישון שלכם, תוכלו להתחיל להכין את הגוף ואת הנפש לתהליך הפסקת עישון. 

תוכלו להיעזר למשל בטיפים הבאים:

מנוחה ושינה טובה: כאשר הגוף שלנו מתמודד עם משימות חדשות הוא זקוק למנוחה רבה יותר על מנת לעבד את התהליך שעובר עליו. לכן, הגיעו תהליך הגמילה כשאתם רעננים ומוכנים לתהליך, ובמהלך השבוע הראשון לגמילה ודאו שאתם ישנים מספיק שעות. במידת הצורך, ניתן כמובן להגדיל את מספר שעות השינה הרגיל שלכם.

תזונה בריאה: אם כבר ביררתם בעבר איך להפסיק לעשן, אתם בוודאי יודעים כי גמילה מסיגריות הולכת יד ביד עם אורח חיים בריא יותר. כאשר הגוף שלנו זוכה לתזונה מאוזנת המתאימה לנו, יהיה לנו קל יותר להשלים את תהליך הגמילה כחלק מאימוץ של דרך חיים טובה יותר.

מגלים את עצמנו מחדש: הרגל העישון גוזל מאתנו זמן רב. רק אחרי שמפסיקים לעשן מגלים לעיתים כי הנה מתפנות לנו שעות רבות במהלך היום. נצלו היטב את השעות הללו! היזכרו מחדש בתחומי העניין שלכם, ובמה שעושה לכם טוב, והעסיקו את עצמכם עד שתגלו כי הנה עבר יום שלם בלי שחשבתם כלל הסיגריה הבאה. בהצלחה!

כתבות נוספות