טיפים להתמודדות עם החוסר בניקוטין

93

תקופת הגמילה מסיגריות היא אומנם קצרה יחסית, אך דבר זה לא תמיד מנחם את מי שמנסה להיגמל מעישון. הניקוטין שבסיגריות ממכר ביותר, וגורם למעשן לפתח תלות גופנית ניכרת בסם המזיק. אך ההתמכרות לסיגריות אינה גופנית בלבד, היא גם נפשית; הסיגריות מלוות את המעשן החל משעות הבוקר המוקדמות ועד שעת השינה, ולעיתים נדמה כי כל סדר היום נע סביב העישון. לכן, מעשנים רבים המפסיקים לעשן עלולים לחוש היטב במחסור של הסיגריות במיוחד בשבוע-שבועיים הראשונים לגמילה. אז כיצד ניתן לעבור בשלום את התקופה הראשונה הזאת? במאמר הבא נציג כמה טיפים.   

הרגע שבו החלטתם להפסיק לעשן

עישון סיגריות מזיק לבריאות. עובדה זו ידועה היטב זה שנים רבות, ובכל זאת מעשנים רבים מתקשים להיגמל מסיגריות. אך בשלב מסוים, מגיעה נקודת האל-חזור, הנקודה שבה המעשן מבין כי כדי לשפר את חייו וכדי למצות מהם את המיטב עליו להתגבר על ההתמכרות לניקוטין. הרגע הזה, רגע ההחלטה על הגמילה מעישון, הוא משמעותי מאוד משום שהוא יכול לסייע למעשן להשלים את תהליך הגמילה בהצלחה. בכל פעם שמתפתים להדליק סיגריה, אפשר להיזכר באותו הרגע או באותה הסיבה שהובילו אתכם להתחיל את תהליך הגמילה. זאת לא חייבת להיות סיבה רפואית; רבים מחליטים להיגמל מסיגריות כדי להשתחרר מהעול הכלכלי שהן יוצרות או כאשר הם הופכים להורים. בשורה התחתונה אין זה משנה מה גרם לכם להפסיק לעשן. מה שחשוב הוא שלא תשכחו את הסיבה ושתזכירו לעצמם את כל המטרות שתשיגו בזכות הגמילה מעישון. 

לא משנים הרגלים: מרגע הפסקת העישון יש להמשיך הכל כרגיל. בתור מעשנים, היינו רגילים לעשן כמעט בכל מקום או סיטואציה, עם הקפה של הבוקר, אחרי אוכל, בהפסקה בעבודה או באירוע חברתי. מאוד חשוב לא לשנות או להפסיק אף הרגל. אם נוותר על הנאות או הרגלים שאנחנו אוהבים כמו שתיית קפה או מפגש עם חברים קרוב לוודאי שנרגיש מקופחים ושהקרבנו משהו. וזה עלול להיתפס כאילו שהקושי הוא הסיגריה. אך למעשה מה שמקשה עלינו הוא לא הוצאה הסיגריה מחיינו אלא הוויתור על הרגל או הנאה שאנחנו אוהבים. התפיסה צריכה להיות הפוכה, רק הפסקנו לעשן לא הפסקנו לחיות. יש להמשיך עם כל ההרגלים וההנאות כרגיל, ואף ליהנות מהם יותר, שאנחנו יכולים לשתות כוס קפה טוב או כוס בירה מבלי לחנוק את עצמנו או להרגיש אשמה וחרטה. 

תמיכה

הגמילה מהעישון מחייבת את המעשן לעשות שינוי משמעותי בחיים שלו ולמעשה לבנות את החיים שלו מחדש סביב הדברים החשובים לו באמת. שינוי זה עלול להיות קשה מאוד, ולכן גמילה מעישון מהווה אתגר גם עבור הגוף וגם עבור הנפש. אך אין סיבה להתמודד עם האתגר הזה לבד. כיום קיימת רשת תמיכה המעניקה סיוע משמעותי לכל מי שמנסה להיגמל מסיגריות. סדנה להפסקת עישון למשל, מפגישה בין מעשנים המתמודדים עם אתגרים דומים, וכך כל אחד יכול לשתף את האחרים בקשיים שלו, לשמוע על דרכי ההתמודדות של האחרים ולשמוח איתם בהצלחות. בסופו של דבר, אומנם גמילה מעישון היא אתגר משמעותי, אך דווקא בשל כך, ההתגברות על ההתמכרות תסייע למעשן לשעבר לחזק את גופו ואת נפשו להתחיל בחיים החדשים שלו.

כתבות נוספות

Service Category: 

גמילה מעישון