הסחות דעת שעוזרות להפסיק לעשן

103

אחת הסיבות לכך שמעשנים רבים מתקשים להיגמל, היא העובדה שהעישון הופך להיות חלק משמעותי מחייו של המעשן. כבר עם ההשכמה, חושב המעשן על הסיגריה הראשונה של היום. לעיתים, כל היום כולו מתוכנן בהתאם להפסקות הסיגריה הקבועות. לכן, כדי להיגמל מסיגריות נדרש האדם לשנות את אורח חייו ולסגל לעצמו דרך חיים בריאה יותר. על מנת להשיג מטרה זו, אפשר בהחלט להיעזר גם בהסחות דעת שונות שימנעו מהמעשן לרצות להדליק את הסיגריה הבאה. אלו הסחות דעת יכולות לעזור? על כך במאמר הבא.

סופרים את הדקות

לכאורה יש כאן סתירה – המטרה היא להסיח את הדעת מהעישון, אז כיצד מעקב אחר משך הזמן שבו אתה "נקי" יכולה לסייע בגמילה? התשובה פשוטה – במקום להתעסק בסיגריה ובפעם הבאה שאתה תעשן אותה, אתה חושב על כל מה שהשגת עד עכשיו. כמה שעות או כמה ימים הצלחת לא לעשן, כמה כסף חסכת באותו הזמן ועד כמה השתפר המצב הבריאותי שלך. כדי להפוך את התהליך לתחרותי יותר ולכיפי יותר, כיום יש גם אפליקציות היכולות לסייע. אפליקציות אלו מאפשרות לך לעקוב אחר ההתקדמות שלך, נותנות לך חיזוקים שונים וכך מעודדות אותך להמשיך בתהליך הגמילה. באפליקציות מסוימות קיימות גם קהילות שונות המספקות תמיכה בעת הצורך.

מתחברים למה שאוהבים

הפסקת עישון לבד אינה פשוטה, אך לכם יש רק מה להרוויח ממנה. כשתפסיקו לעשן, תגלו פתאום שיש לכם המון זמן פנוי, וגם כסף זמין שעומד כעת לרשותכם. תנצלו את המשאבים היקרים הללו, והשקיעו אותם במה שחשוב לכם באמת. אם היה לכם בעבר תחביב שנטשתם, נסו לחזור אליו או העמיקו את הידע בתחום הקרוב לליבכם. תוכלו כמובן גם לנסות לאמץ תחביב חדש לחלוטין כחלק מבנייה של שגרת חיים חדשה ובריאה. בשורה התחתונה – התחברו למה שעושה לכם טוב, חזקו את תחומי העניין שלכם, מצאו תחומי עניין חדשים והרחיבו את האופקים שלכם. כך תתמקדו בדברים חיוביים שתורמים לנפשכם ולגופכם ולא בסיגריה הבאה.

תרגול ונשימה

אחד הדברים העשויים לסייע למי שמעוניין לדעת איך להפסיק לעשן, הוא תרגול גופני ותרגילי נשימה. תרגילים מסוג זה עשויים לסייע במקרים שבהם העישון עונה לא רק על צורך פיזי, אלא גם על צורך נפשי. לדוגמה, לפעמים הצורך לעשן נובע מסביבה לחוצה או בשל קשיים אישיים אחרים. לכן, בדקו מה גורם לכם לתחושת לחץ ובאילו נסיבות אתם מרגישים צורך דחוף לעשן. אם זיהיתם את הרגעים הללו, תוכלו, בשלב הבא, להחליף את העישון בתרגילי נשימה או בתרגול פיזי מסוג אחר. לא תתקשו למצוא ברחבי רשת האינטרנט המלצות לתרגילי נשימה שונים, ובמקרים רבים הם עשויים לסייע לכם גם בנסיבות אחרות. כאמור, גם תרגול פיזי עשוי לסייע בהסחת הדעת מהסיגריות, ומומלץ לבחור בספורט מהנה שתוכלו להתמיד בו בקלות. בהצלחה!

כתבות נוספות