אל תתנו לבעיית העישון לשבור את רוחכם

423

גמילה מעישון

היא תהליך מתמשך וסיזיפי, הכרוך בלא מעט סבלנות. מספיק שהחלטתם להפסיק לעשן ופתאום, במסיבה רנדומלית, מצאתם את עצמכם עם סיגריה – ייתכן  שתידרדרו במורד המדרון החלקלק ותחזרו לעשן כמה סיגריות ביום (במקרה הטוב). אם זה קרה לכם – דעו שאתם לא לבד. מחקר שעקב אחרי מעשנים לשעבר במשך כ-20 שנים מצא כי 39% מתוכם נשברים וחוזרים לעשן בשלב מסוים. החדשות הטובות הן שאפשר להציל את המצב ולהפוך ממעשנים לנגמלים – כל שצריך לעשות הוא להצטייד במוטיבציה, לשנות את דפוסי החשיבה וגם להשתתף בקבוצות או סדנאות להפסקת עישון.איך עושים את זה? איך מצליחים להימנע מה"דאון" הנלווה לחזרה לעישון? הנה כמה עצות.

המחשבה קודמת לסיגריה (בהרבה)

זרעי החזרה לעישון נמצאים ימים ואפילו שבועות לפני שאתם מוצאים את עצמכם בפועל מחזיקים סיגריה ביד – לכן, חשוב שתדעו שהכל קשור לתפיסה שלכם את המציאות ולתשדורת שאתם משדרים לעצמכם. כדי לשנות את האופן שבו אנו תופסים את הסיגריה, אנחנו חייבים לסגל דפוסי חשיבה חדשים. למשל, אם נתקלתם באדם זר יושב על ספסל בפארק ומעשן סיגריה – במקום לקנא בו ולחשוב שהוא נהנה כי כך הוא נרגע, אמרו לעצמכם: "הוא מעשן, אבל אני לא יכול כי אני מנסה להיגמל". ככל שתאמצו את דפוסי החשיבה החדשים ותשננו אותם, כך המרחק ביניכם לבין הסיגריה הבאה יהיה גדול יותר.

אל תהפכו את העישון לאהבה רומנטית

זוכרים את מערכת היחסים הראשונה שסיימתם? גם אם בהתחלה זכרתם רק את הזמנים הטובים ולא את הרע – הרי שהיום, במחשבה לאחור וככל שעובר זמן מסיום הקשר, אתם מבינים כמה טוב היה שהוא הסתיים. כך זה בדיוק גם עם הרומן המעושן שלכם. דעו כי ככל שיחלוף זמן ויהיה מרחק ביניכם לבין הסיגריה האחרונה, כך החוויה תיעשה מטושטשת יותר ויהיה לכם קל לומר לעצמכם – רגע, למה היה לי כל כך קשה להתנתק מהסיגריה? אם בתחילה תיזכרו בכל הרגעים היפים שלכם ושל הסיגריה – עישון אחרי ארוחת ערב טובה, במסיבה, בחיק הטבע וכו' – הרי שככל שיחלוף הזמן, כך יצרבו בזיכרונכם דווקא הסיטואציות בהן לא היה לכם כיף כל כך בחברתה, ותיזכרו בעיקר בסיגריה שהותירה אחריה כאב ראש, עייפות או קוצר נשימה. 

הזכירו לעצמכם למה אתם עושים את זה

רשמו רשימה של סיבות להפסקת העישון. אם עשיתם את זה לפני, קראו שוב את הרשימה והוסיפו אליה סיבות. בכל פעם שתרגישו שאתם לא יציבים ושאתם עומדים לעשן, תוכלו להזכיר לעצמכם את הסיבות בגללן הפסקתם לעשן – ויהיה לכם קל הרבה יותר להשיב לעצמכם את המוטיבציה האבודה. מקדו את עצמכם בסיבות, ראו את המטרה לפניכם – וסדר העדיפויות יהיה לכם ברור:

כדי להשיג את הסיבות הללו וכדי להגשים את המטרה, עליכם להפסיק לעשן.

כתבות נוספות

Service Category: 

גמילה מעישון