איך מעסיקים את הפה בעת גמילה מעישון?

457

מעשנים המנסים להיגמל מעישון מתמודדים עם אתגרים רבים. המרכזי שבהם הוא כמובן הצורך לשחרר את הגוף מתלותו בחומרים הממכרים והמזיקים. אך מלבד עניין זה, שהוא כמעט מובן מאליו, הגמילה מחייבת את המעשן לבצע שינויים מרחיקי לכת בהרגלים היום-יומיים שלו.

מעשנים רבים נעזרים למשל בסיגריות על מנת להעסיק את הפה כאשר הם חשים עצבנות או אי שקט. לכן, כאשר הם מחליטים להיגמל מסיגריות הם עלולים להרגיש כי נלקחה מהם הדרך המועדפת להירגעות. אך כמובן – ישנן דרכים רבות להירגע ודרכים רבות להעסיק את הפה בעת גמילה מעישון. על כך קראו במאמר הבא.

שותים מים

אצל מעשנים רבים, קיים קשר כמעט בלתי ניתק בין העישון לבין שתייה של קפה או של אלכוהול. כך, במקרים רבים הנזק מעישון אינו נגרם רק בשל החומרים הרעילים המציפים את הגוף, אלא גם בשל אי-שתייה של מים בכמות מספקת. אך כעת, כאשר המעשן מתחיל תהליך גמילה, שתייה של מים עשויה דווקא לסייע לו מאוד. בכל פעם שמרגישים צורך להדליק סיגריה ניתן במקום זאת לשתות כוס מים מרעננים שיסייעו להעסיק את הפה. על כן, לאורך כל תקופת הגמילה, וגם בסיומה, מומלץ מאוד לשאת בקבוק של  מים, שיסייע להתגבר על הצורך בעישון. כיום ניתן גם למצוא מים בטעמים ומים הכוללים תוספים בריאותיים שונים, כך שגם מי שאינו מחבב את טעמם של המים, יכול לאמץ מנהג בריא זה.

שתייה חמה

אמצעי נוסף שיכול להעסיק את הפה ולהקל את התהליך של הפסקת עישון לבד, הוא שתייה חמה. אך כאן חשוב לבחור את השתייה בחוכמה; אם אצל המעשן קיים קשר אסוציאטיבי בין קפה לבין סיגריות, רצוי לבחור בשתייה חמה מסוג אחר. ניתן למשל לנסות תה צמחים מסוגים שונים ולהמתיק באמצעות סוכר או דבש. בשוק ישנם סוגים רבים של תה צמחים וחלקם אפילו ידועים כמרגיעים וכמסייעים למעשנים במהלך הגמילה. בעונת הקיץ החמה ניתן להכין חליטה איכותית ולהוסיף לה קוביות קרח – כך תוכלו ליצור משקה קר וטעים ואף לקחת אותו אתכם בבקבוק ולשתות ממנו אם תגישו צורך לעשן.

ירקות טריים ופירות מתוקים

כשמחליטים להיגמל מעישון ומבררים איך להפסיק לעשן, אחת העצות הטובות ביותר היא לראות בגמילה כצעד הראשון לעבר אורח חיים בריא יותר. לכן, זה רק טבעי שאת הסיגריות המזיקות נחליף בירקות טריים ובפירות מתוקים שיעסיקו את הפה. הללו עשירים בוויטמינים, בסיבים ובחומרים אחרים שיחזקו את הגוף אחרי התקופה הארוכה שבה נאלץ להתמודד עם נזקי העישון. כדי לעודד את עצמכם לצרוך יותר פירות וירקות, הכינו בכל בוקר קופסה ובה ירקות חתוכים. בקיץ ניתן לקחת לעבודה מלון או אבטיח חתוכים בקופסה, אך כמובן שאפשר גם לארוז פרי שלם כגון תפוח או בננה. תוכלו גם להקפיא חלק מן הפירות ולהכין לעצמכם שייק טעים ומזין כשתרגישו שאתם זקוקים לפינוק.בהצלחה!

כתבות נוספות

Service Category: 

גמילה מעישון