איך להירדם מהר?

Service Category: 

סדנה להפרעות שינה

הגיע הלילה ושוב אתם מוצאים את עצמכם במיטה מחכים לשינה שמסרבת לבוא. ככל שחולפות הדקות נדמה שאתם מתרחקים יותר ויותר מרגע ההירדמות. המחשבות מתחילות לעלות, רשימת המטלות למחר מתארכת בראש ואתם מתקשים להרגיע את הגוף. כשעולה הבוקר מתברר לכם שהצלחתם לישון שעות בודדות בלבד ואתם מתחילים עוד יום מותשים ועייפים. עבור רבים זוהי השגרה, אך כדאי שתדעו שיש גם דרכים אחרות שיסייעו לכם להירדם מהר ולשבור את מעגל העייפות.

איך להירדם?

לאורך החיים שלנו אנחנו לומדים דברים רבים, ומתמודדים עם אתגרים שונים. אך לצערנו, אף אחד לא מלמד אותנו איך להירדם, אולי מפני שנדמה שזו פעולה בסיסית וטבעית. ובאמת, בעבר פעולה זו הייתה פשוטה למדי – בני האדם נהגו ללכת לישון מוקדם יחסית, לאחר רדת החשכה, כאשר חשו עייפות. אך בתקופה המודרנית, כל יום שלנו גדוש משימות שונות ואנו עובדים עד שעות מאוחרות תחת אור לבן ובוהק. במצב זה, פעולתו התקינה של השעון הביולוגי הטבעי שלנו משתבשת ואנחנו לא דואגים לישון מספר מספק של שעות שינה בכל לילה. לכן, כדי להבין איך להירדם, צריך קודם כל לחשוב על סדר היום הרגיל שלנו ועל האופן שבו אנחנו מתנהלים בשגרה; כיצד אנחנו מגדירים לעצמנו את מהלך היום, איך אנחנו מתעדפים מטלות ומתמודדים עם אירועים בלתי צפויים. התנהלות רגועה ויעילה יותר ולימוד של טכניקות הירדמות עשויות להחזיר לכם את היכולת להירדם ללא קושי.

איך לישון מהר?

מה מונע מכם לישון טוב בלילה? זוהי השאלה הראשונה שאתם צריכים לברר עם עצמכם כאשר אתם רוצים להבין איך לישון מהר. אומנם הירדמות אמורה להיות תהליך טבעי, אך ככל שאנחנו גדלים ומתבגרים, גדלה גם כמות הדברים המטרידים אותנו והפוגעים באיכות השינה שלנו. כדי לדעת איך לישון מהר ומה מקשה עליכם להירדם, תוכלו להיעזר בנקודות הבאות:

1

תנוחת שינה לא נוחה

תנוחת שינה לא נוחה: כדי שנוכל להירדם בקלות עלינו לחוש בנוח. אם קשה לכם למצוא תנוחה נוחה ואם אתם מתהפכים מצד לצד בלי יכולת להרגיע את הגוף, לא תוכלו להירדם בקלות.
2

דאגות

מחשבות, חששות, תוכניות להמשך השבוע – כל אלו מעסיקים את דעתנו ויוצרים תחושת עומס ולחץ. כדי להירדם בקלות צריך ללמוד כיצד להתמודד בהצלחה עם דאגות היום-יום.
3

בעיות גופניות

האם יש מצב רפואי המקשה עליכם להירדם? אם אתם סובלים מבעיה רפואית או מכאבים, הדבר עלול להשפיע גם על איכות השינה שלכם.

איך להירדם בקלות

כדי לענות השאלה איך להירדם בקלות, צריך קודם כל להבין שהנפש והגוף שלנו קשורות זו בזו. כל דבר שאנו חווים ומרגישים מקבל את הביטוי שלו גם בגוף שלנו, ולכן שינה טובה והירדמות קלה מחייבות התייחסות להיבטים הפיזיולוגיים של חיינו. אם אתם רוצים לדעת איך להירדם בקלות תוכלו להיעזר בנקודות הבאות:

1

הימנעות משתיית קפה לפני השינה

קפאין ממריץ אותנו ומעורר את המוח. לכן, לפני השינה מומלץ להימנע משתייה של משקאות המכילים קפאין, ובייחוד מקפה.
2

תזמון הפעילות הגופנית

פעילות גופנית היא דבר מבורך המאפשר לנו לשמור על בריאות תקינה. עם זאת, לפני השינה פעילות גופנית אינטנסיבית עלולה לעורר את הגוף להקשות עלינו להירדם.
3

ארוחות לפני השינה

לפני שעת השינה מומלץ לאכול מעט יחסית. ארוחה גדולה מדי תטיל עומס על מערכת העיכול ותקשה עלינו להירדם.

שיטות להירדם

כעת, כאשר ברור לכם אילו דברים מקשים עליכם להירדם בקלות, תוכלו לבחור שיטות להירדם המתאימות לכם.
  • לימוד טכניקות הירגעות: ילדים נרדמים בדרך כלל בקלות. כאשר הם עייפים. כמבוגרים אנחנו מאבדים לעיתים את היכולת הזאת, וצריכים לרכוש מחדש שיטות להירדם. סדנאות שינה למשל מציעות לימוד של טכניקות הירגעות שסייעו לכם להירדם בקלות.
  • הכנת הגוף לשינה: כאשר הגוף שלנו לא רגוע או כאשר אנחנו סובלים מכאבים, נתקשה להירדם. לכן, רצוי להכין את הגוף לפני השינה באמצעות מתיחות, תרגילי נשימה או תרגילים אחרים שיסייעו לכם להחזיר את האיזון לגוף ולהירגע.
  • הרגלי חיים בריאים: שינה טובה והירדמות קלה הם חלק מאורח חיים בריא. לכן, כדי להירדם בקלות נסו לאמץ הרגלי חיים בריאים. הימנעו מעישון ומשתייה מופרזת של קפה ואלכוהול ובצעו פעילות גופנית מתונה המתאימה למצבכם הבריאותי.

איך להירדם מהר?

הירדמות קלה ושינה טובה תלויות בין השאר בסביבת השינה שלכם. לכן, כדי לדעת איך להירדם מהר, הקדישו זמן מה לבחון את סביבת השינה שלכם. לשם כך תוכלו להיעזר בנקודות הבאות:
  • תאורה: הגוף שלנו מתוכנת להירדם כאשר יש חושך. אם החדר מואר מדי או אם ישנן חפצים הפולטים אור בוהק, נתקשה להירדם. אם אתם רוצים לדעת איך להירדם מהר, בדקו אם החדר שלכם מוחשך מספיק, וודאו שאין בו חפצים כגון שעונים מאירים או חפצים זוהרים אחרים.
  • מזרן ואביזרי השינה: כמו כל מוצר, גם למזרן יש מחזור חיים משלו. אם אתם מרגישים לא בנוח על המזרן ומתקשים למצוא את התנוחה המתאימה לשינה, ייתכן כי הגיע הזמן לרכוש מזרן חדש.
  • אוורור: חדר צריך להיות מאוורר כראוי. במהלך היום השתדלו לפתוח את חלונות החדר כדי לאפשר תחלופת אוויר וכדי ליצור מקום שנעים לישון בו בלילה.

לא מצליח להירדם

מי שבכל זאת לא מצליח להירדם, חשוב מאוד שלא יזניח את הטיפול במצב זה. כאשר איכות השינה שלנו לא טובה היא פוגעת בתפקוד היום-יומי שלנו ועלולה להוביל לדברים הבאים:
  • עלייה במשקל
  • פגיעה במערכת החיסונית
  • פגיעה בריכוז
  • מתח ומצב רוח רע
  • נטייה לביצוע תאונות

בשורה תחתונה, אם האדם לא מצליח להירדם ונראה כי מצב זה נמשך זמן-מה, מומלץ מאוד לפנות לסיוע רפואי כגון טיפול אישי או סדנאות שינה. באמצעות סיוע מקצוע ניתן ללמוד הרגלי שינה בריאים, ולשפר משמעותית את איכות החיים.